HRBEST OF 2019 – Chatelka – Az Audi Hungaria Zrt. virtuális HR munkatársa
Tanulj 2019 HRBEST díjazottaitól!
A HRBEST 2019 TRENDSETTER HR – HR INNOVATION – powered by Kincentric kategóriájában ARANY MINŐSÍTÉSt kapott a Chatelka – Az Audi Hungaria Zrt. virtuális HR munkatársa című projektje.
A piacon számtalan chatbot létezik a különféle feladatokra. Ugyanakkor Chatelka nem csak egy chatbot, ami csak felugrik egy oldalon, ha elakadtunk valahol. Chatelka próbál beépülni a munkatársak mindennapjaiba, valóban képes számunkra segíteni. Kedves és segítőkész, alapvetően szerethető. Varga Zsolt idézi fel 2019-es nyertes projektjüket.
Miért éreztétek úgy, hogy indulni szerettetek volna tavaly a HRBEST-en?
Mikor elkezdtük a vállalaton belül a projektet, nem volt ilyen elgondolásunk, hogy elindítsuk a chatbotunkat. Egyszerűen szerettünk volna csak egy, a mindennapi munkánkat támogató IT szolgáltatást létrehozni és azt a cégen belül ismertté és használhatóvá tenni. Azonban ahogy teltek múltak a hetek és a chatbot lassan „életre kelt”, megkapta a saját személyiségét, vicceket mesélt, amikor nevet és arcot adtunk neki egyre inkább a szívünkhez nőtt és úgy gondoltuk, hogy sikerült valami olyat alkotnunk amire büszkék lehetünk. Amikor hallottunk a HRBEST-ről úgy éreztünk, hogy szeretnénk magunkat és Chatelkát is megmérettetni a hazai porondon, így hát elindultunk.
Pár mondatban bemutatod nekünk is Chatelkát?
Chatelka a HR mindennapi működést támogató chatbot. Célja, hogy a személyügy munkáját költséghatékonyabbá tegye olyan módon, hogy azokra a kérdésekre, amelyekre létezik jól körülhatárolt válasz, a HR-en dolgozó munkatársak helyett egy automata chatbot válaszoljon. A szolgáltatás mindenki számára hozzáférhető és facebook messengeren keresztül is használható, így az könnyen és gyorsan elérhető a nap 24 órájában bárhonnan.
Szerinted miért ti nyertetek, mi volt a pályázatotokban az a bizonyos x-faktor?
A piacon számtalan chatbot létezik már különféle feladatokra. Ugyanakkor Chatelka nem csak egy chatbot, ami csak felugrik egy oldalon, ha elakadtunk valahol. Chatelka próbál beépülni a munkatársak mindennapjaiba, valóban képes számunkra segíteni. Kedves és segítőkész, alapvetően szerethető. Ma már a vállalat minden szegletében használják a munkatársak és ismerik a nevét. Úgy gondolom ez az az x-faktor, ami által megnyerhettük a kategóriát, ezt ismerte fel benne a zsűri is.
Kiknek köszönhető, hogy a projekt ilyen sikeres lett?
Talán erre a kérdésre legkönnyebb választ adnunk. Egy szuper csapat állt össze, akik mindvégig lelkesen, kreatívan álltak hozzá a fejlesztéshez. Az ötlet mellett ez volt a legfontosabb összetevője a projektnek, ez volt, ha mondhatom a siker kulcsa.
Chatelka hogy érzi magát azóta, még mindig dolgozik?
Chatelkát múlt évi debütálása óta is folyamatosan használják munkatársaink. Egyre több információ érhető el a segítségével és folyamatosan figyeljük, fejlesztjük a visszajelzések alapján. Hamarosan egy újabb nagyobb verzióhoz fogunk elérkezni és jelenleg is készítjük a következő változat terveit, ez már sokkal szorosabban fog integrálódni a vállalat informatikai ökoszisztémájába, illetve az elmúlt időszakban összegyűlt rengeteg tapasztalatot is szeretnénk hozzá építeni.
Másik fontos újítás lesz, hogy szeretnénk olyan területeket is bevonni a vállalatnál, akik ugyanazzal a problémával állnak szembe, mint mi is, hogy folyamatosan ismétlődő kérdésekkel keresik meg őket a munkatársak és az általuk adott témákkal, válaszokkal szeretnénk bővíteni Chatelka tudását.