Diehl Aviation, Brandfizz: Diehl Adventi Repülőgépgyár – Esemény toborzás Nyírbátorban

150 150 HRBEST
  • Nagyvállalat
  • Diehl_HRBest_onepager_FIN-b9547cbd
  • A Diehl Aviation Hungary Kft. mosdófülkéinek gyártása precíz kézműves munkát igényel, azonban a régi szaktudás eltűnése megnehezíti a termelés magas színvonalú művelését. A projekt célja, hogy Nyírbátorban kiépítsen egy erős toborzási bázist, amely kiváló minőségű kékgalléros szakemberekből áll. Üzleti problémák: 2025-ös gyártási kapacitás növelése, kiélezett verseny a munkaerőért, egy már elkötelezett célcsoport megszólítása, amely a hagyományos toborzási eseményekre (állásbörze) nem nyitott.

  • A HR aktivitást a következő szempontokra építettük fel:
    - növelni munkáltatói ismertségünket Nyírbátor térségében
    - hiteles érték kommunikációt folytatni a célcsoport irányába
    - toborzási bázist építeni minőségi jelentkezőkből
    - mérhető, számszerű tényekben látni a kampány eredményeit

  • A Diehl Adventi Repülőgépgyár projekt célja a mosdófülke részleg gyors és hatékony toborzása volt. A 2,5 hónapos kivitelezés során olyan employer branding stratégiát dolgoztunk ki, amely egyesíti a Diehl Aviation Hungary Kft. értékígéreteit– családi tulajdonú vállalat, közösség orientált vállalati kultúra, feltörekvő iparág, aprólékos szakértelmet igénylő termék – valamint, a célcsoport egyedi szükségleteit is.
    A projekt egy adventi nyílt napként valósult meg, ahol a szakemberek és családjaik interaktív programokon keresztül ismerkedhettek meg a gyárral. A résztvevőket szakmai kihívások, gyárlátogatás és családi programok várták. A projekt négy fő pillérre épült: belső kommunikáció, tartalomgyártás, külső kommunikáció és eseményaktivitás.
    Az első szakaszban a vezetőkkel közös stratégiaalkotás és munkatársak bevonása zajlott. A második szakaszban a fotós és videós tartalomgyártás következett, amely során 60+ kreatív kampányanyagot készítettünk fél nap alatt. Az esemény regisztrációjához és előszűréséhez landing oldalt hoztunk létre (repulogepgyar.com).
    A harmadik szakaszban 1 hónapos külső kommunikációs kampány zajlott offline (óriásplakátok, buszreklámok, citylight) és online (videók, kampányfotók a Meta felületén). Az online tartalmak a Diehl közösségi értékeit és családi vállalati kultúráját hangsúlyozták. A kampány vizuális elemeiben egy játékos karácsonyi fotózás is megjelent, amelyen a vállalatnál dolgozó valós családok szerepeltek.
    A helyszín befogadó képességét és a biztonsági szabályokat figyelembe véve, az eseményen résztvevők számát 200 főben állapítottuk meg. Az esemény fő fókusza, hogy a résztvevő szakemberek képességeit már a helyszínen felmérjük, gamifikált, a termékhez kapcsolódó gyakorlati feladatokkal. Minden látogató ajándékcsomagot és büfékupont kapott, a legszerencsésebb résztvevő pedig egy nyíregyházi élményrepülést nyerhetett. Az esemény utókommunikációja fotók, összefoglaló videók és célzott e-mail üzenetek segítségével zárult.

  • A projekt egyik legnagyobb mérföldköve, hogy a cég történetében először nyitotta meg kapuit a Diehl Aviation Hungary Kft. külsős szakemberek számára, hogy betekintést nyújtson a nyírbátori telephely gyártási környezetébe.
    A Diehl Adventi Repülőgépgyár eseményére 513-an regisztráltak 1 hónap alatt. Ebből 212 fő a releváns, a toborzási bázisba is bekerülő szakember. A befektetési megtérülés (ROI) 2,5x. Az offline kampány megtekintése 60.000, míg az online elérés a közösségi médiában 64.000+, amelyből 3500+ egyedi felhasználó kattintott át az esemény landing oldalára.
    A kampányba bevont és az eseményen résztvevő kollégák pozitívan nyilatkoztak a kezdeményezésről, lelkesek és büszkék voltak, hogy lehetőségük volt hozzájárulni a kezdeményezés sikerességéhez.

  • A kampánynak köszönhetően, a Nyírbátor térségében található aktív munkaerőt sikeresen megszólítottuk, a Diehl Aviation Hungary Kft. hírnevét növeltük, és egy 212 fős minőségi szakemberből álló toborzási bázist építettünk ki.
    Ebből a bázisból a toborzásért felelős munkatársak könnyebben tudnak releváns szakemberekkel kapcsolatba lépni. A projekt befektetési megtérülése (ROI) 2,5x-ös. A beérkező regisztrációk mentén egy szakember sikeres elérése 47.169 Ft költség /toborzási bázisba bekerülő releváns regisztrált eredményt mutat.

  • A több mint 500 jelentkezőt és a 212 fő releváns toborzási jelöltet látva, a következő hasonló szakmai – családi rendezvénynél kültéri eseményben gondolkoznánk, hogy még többen részt tudjanak venni az eseményen.

  • Kompakt megoldás a szezonalitásra hangolva. Az esemény koncepciójától, a kampány szlogenen: „A Mikulás idén a Diehl-lel száll, vár az adventi repülőgépgyár”, a kampányban résztvevő Diehl-es családokon és munkatársakon át, egy olyan különleges, mégis hiteles, és igényekre reagáló projektet hoztunk létre az ünnepi időszakban, amely mind résztvevői, mint kivitelezői oldalról maradandó élményeket ad.
    Az is az egyediséget tükrözi, hogy nem a kollégáknak szerveztünk Mikulás ünnepséget, hanem a környékbelieknek, és a szakmai toborzó alkalmat egy családi nappal vegyítettük. A részvételt szakmai előszűréshez kötöttük.

  • Buga Bernadett, Vice President of Human Resources, Diehl Aviation Hungary Kft.
    Hock-Juhász Eszter, HR Business Partner, Diehl Aviation Hungary Kft.
    Mezei-Kovács Gréta, HR Business Partner – Recruitment, Diehl Aviation Hungary Kft.
    Zvezdovics Anita, Chief Fizz Offizer, Brandfizz Employer Branding Kft.
    Hegedüs-Tóth Dóra, Chief Client Director, Brandfizz Employer Branding Kft.
    Vörös Dalma, Employer Branding Sparkle Manager, Brandfizz Employer Branding Kft.

  • Diehl Aviation Hungary Kft.
  • Brandfizz Employer Branding Kft.

Leave a Reply