- Nagyvállalat
- Kickstart pályázat v4-a5870116
-
A Kickstart a Telekom évek óta sikeresen futó prémium karrierprogramja. Bár a program rendkívül népszerű volt az eredeti formájában, szerettük volna még inkább a fiatalok igényeire szabni, egyedivé tenni a piacon és a vállalaton belül felhasználni arra, hogy a skill-alapú működést pilotoljuk vele. A programot szerettük volna a cég új YOUTH stratégiájához, a Karriertuninghoz illeszteni, mely a fiataloknak segít eligazodni a modern munkaerőpiacon, és a skill-alapúsásg felé tereli őket, mely a vállalaton belül is irány.
-
Belső környezet: A skill-alapú működés előkészítése a Telekom HR startégiájának egyik legmeghatározóbb témája. -A téma rendkívül komplex, ám agilis szemlélettel amellett, hogy a komplexitás megértésén dolgozunk, szerettünk volna kézzelfogható MVP eredményeket is látni. A skill-alapú Kickstart egy kiváló lehetőséget nyújtott arra, hogy viszonylag kis kockázattal szerezzünk a témában valós tapasztalatot.
Külső környezet: a fiatalok igényei megváltoztak. Már nem egy dologgal (pl. A munkájuk) akarják magukat definiálni. Minél több dolgot akarnak megismerni és ezekből összerakni az életüket (mozaiklét) A programunkat erre akartuk szabni. -
A program kialakítását belsős felmérés (melynek része volt fiatal kollégáink preferenciáinak megismerése és az üzlet igényeinek feltérképezése) és külső piackutatás előzte meg. A kutatásokból kiderült, hogy a fiatal generáció egyik legnagyobb problémája, hogy még nem feltétlenül tudja az egyetemi évei alatt, hogy pontosan mivel is szeretne foglalkozni, mihez van affinitása, az egyetemi oktatás nem ad nekik valós képet a lehetőségeikről, a munkaerőpiac valódi arcáról. Továbbá a lineáris karrierút nem elégíti ki a fiatalok változatos igényeit, több lábon akarnak állni, minél több terület kipróbálása, tudásuk fejlesztése a lehetőségek megismerése motiválja őket. Ezen kívül félnek a hosszútávú elköteleződéstől és elsődleges szempont számukra a megfelelő kompenzáció és a rugalmasság.
Ezt követően egy service design folyamatban alakítottuk ki a program keretrendszerét, szem előtt tartva az üzleti és márkaépítési célokat is.
A kész koncepciót a korábbi Kickstartereken teszteltük, valamint elkezdtük érzékenyíteni a vezetőket is, hiszen ők egy korábbi program struktúrához szoktak és jelenleg nem skill-alapú csapatokat vezetnek, így a feléjük történő edukáció és az ő felkészítésük elsődleges volt a program sikere érdekében.
A harmadik mérföldkő a skill alapú kiválasztás kidolgozása volt. Ehhez elsőként ki kellett dolgoznunk azt a skill-mátrixot, mely egyesíti magában a Telekom számára releváns skilleket és a fiatalok szempontjából a programban való sikerességhez szükséges képességeket. Ezt követően meg kellett találnunk azt a fiatalok számára is vonzó és nagy létszám szűrésére alkalmas eszközt, melyet az online fordulóban használni tudunk. Erre egy gamifikált online képességtesztet választottunk melyben XX (ide jöjjön a darabszám) skillt építettünk be.
Ezt kiegészítettük egy videós bemutatkozással.A fentiekkel megszűrt jelentkezőket végül egy offline fordulóban figyeltük meg képességfelmérő játékok keretében, majd mindenkivel egy rövid személyes beszélgetés is történt a végső döntés előtt.
Szintén fontos volt a program kommunikációs kampánya, melyben ez alkalommal nem az extrém kreativitás, hanem a program megfelelő értelmezésének támogatása volt a fókusz: segítenünk kellett, hogy a diákok értsék, miben más ez a koncepció, mint a többi hasonló program és a korábbi Kickstart.
-
A Kickstart Program rendkívüli érdeklődést váltott ki: a 10 nyitott helyre több, mint 100-szoros túljelentkezés alakult ki. A kampány során organikus és fizetett csatornákat egyaránt használtunk:
Kickstart és Telekom Kraft Instagram oldala
Telekom TikTok csatornája
social media és google hirdetések,
a Zyntern felülete,
egyetemi hírlevelek és online hirdetési felületek (Corvinus, BME, BGE),
egyetemi campusokon elhelyezett plakátok (BGE, BME),
egyetemi személyes kitelepülések (BGE, BME).
Az organikus tartalmak a Kickstart Instagram csatornáján összesen 29 ezer megjelenést eredményeztek. A karrierprogramra való jelentkezés ösztönzésére, rövid videókban is készítettünk potenciális vezetőkkel, akiket a program erősségeiről és kereteiről kérdeztük. Ezen rövid videók átlagosan 2000 organikus megtekintést értek el.
A Telekom TikTok csatornáján átlagosan 500 ezer megtekintés volt a Kickstart promóciós videóin.
A Kickstart kapcsolódó weboldalán a kampány időszakában 9998 látogató járt.
Összesen 1450-en érdeklődtek a jelentkezés iránt, közülük 1088 fő teljesítette az online fordulót. A legjobb 30 jelentkező jutott be a személyes kiválasztási körbe, ahonnan végül 10 fő nyert felvételt a programba.
A 30 jelölt közül sok olyan fiatalnak is sikerült megtalálnunk a helyét a vállalat általános gyakornoki programjában, akik a kiválasztásban jól teljesítettek, de a Kickstartba nem kerültek be. Az érdeklődők köréből egy erős talent pool alakult ki, amely a teljes vállalat számára értékes toborzási poolt jelent és amelyet jelenleg is használunk gyakornokok toborzására. A program előkészítése és a felvételi lebonyolítása kapcsán is pozitív visszajelzéseket kaptunk a bevont vezetőktől. A Telekom számára fontos érték az innováció, ez a vezetők nyitottságán és konstruktív hozzászólásain is visszatükröződik.
-
Az egyik legfontosabb eredmény, amit látunk, hogy a projektben érintett vezetők más szemmel kezdtek tekinteni a skill-alapú működésre, Mikor a Kickstarterek potenciális karrierútja kapcsán arról egyeztettünk velük, hogy az adott fiatalt hol tudná még elképzelni a Telekomon belül, akkor a hagyományos karrierutakat teljesen félretudták tenni és olyan kapcsolódási pontokat tártak fel horizontálisan teljesen más területeken, melyek eddig nem merültek fel. Belátták, hogy ugyanaz a skill lehet hasznos pl egy jogi és egy IT területen egyaránt. Éppen ezt a mindsetet szeretnénk építeni a vezetői körben, ám ezt tréningekkel sokkal nehezebb elérni, mint ilyen jellegű on-the-job tapasztalással.
A Kickstart sikere megerősítette, hogy a YOUTH stratégiánk jó insightokra épül és érdemes tovább vinni, így 2025-ben már a teljes évre ez alapján tervezzük a nagyszabású akciónkat a Karrier Tuning gondolatiságát továbbfejlesztve. Így tehát a Kickstart egy hosszútávú stratégia alapköve lett, mely ráadásul a piacon egyedi és hitelesen képviselhető, hiszen a Telekom a belső működését és ugyanebbe az irányba alakítja. Hiszünk benne, hogy ez tovább erősíti majd a Telekom márkát a fiatalok körében.
-
A legnagyobb kihívás a számunkra releváns készségek meghatározása és ezek mérésének kidolgozása volt. Bár nagy hangsúlyt fektettünk a felvételi feladatok objektív elbírálására, a rendkívül nagyszámú jelentkező miatt az objektív mérőeszközök mellett is óriási kihívás volt az offline körbe a top pályázókat kiválasztani. A jövőre nézve érdemes lehet egy még kiterjedtebb saját skill-mérő játékot fejleszteni, ami segít még pontosabb képet kialakítani a jelentkezőkről, a még objektívebb szűrés érdekében.
Továbbá a program újszerűségéből fakadóan további nehézség volt fiatalok figyelmének megragadása és a program előnyeinek hatékony kommunikálása. A legfontosabb tanulság, hogy a készségközpontú kiválasztás és a személyre szabott fejlődés lehetősége annak ellenére magas jelentkezési hajlandóságot eredményez, hogy még nem sok tapasztalat van a program sikerességére vonatkozóan a piacon.
-
A legfontosabb elem egy olyan stratégiai kulcs kialakítása volt, mely értéket teremt a cégen belül, vonzó a célcsoport számára és képes megkülönböztetni minket a piacon. Ez a Kickstart esetében nem más, mint a skill-alapúság. Ez volt az a pont, amihez mindent igazítottunk, amihez visszaléptünk, ha elbizonytalanodtunk és ami az egész folyamatot áthatotta. A program sikeressége sok előkészítést, különböző stakeholderek bevonását, érzékenyítést és kísérletezést igényelt.
-
A HR csapat, a service designerek, a mentorok és az üzleti területek vezetői kulcsszerepet játszanak a program sikerében, biztosítva a megfelelő támogatást és fejlődési lehetőséget a fiatalok számára.
-
Az Instagramról linkelt videók a program népszerűsítését és könnyebb megértését egyaránt szolgálták, a programban mentorként kiválasztott vezetők meséltek arról miért éri meg csatlakozni. A TikTok videók promóciós céllal készültek, TikTok specifikus tartalmak, amik szép eléréseket hoztak.
- Magyar Telekom
Leave a Reply
You must belogged in to post a comment.