- Nagyvállalat
- TA_pályázat_onepager_vF-8abdb4cd
-
A Talent Agent Program létrehozásának oka, hogy szerettük volna első kézből, hitelesen közvetíteni a munkáltatói márkánkat a külső és belső kommunikációs csatornákon. A Bosch munkavállalói közössége tele van tehetséges és elhivatott kollégákkal, akik büszkék arra, hogy nálunk dolgoznak. Szerettünk volna számukra teret biztosítani, hogy hallassák a hangjukat, kapcsolatokat építhessenek, és a sokszínű szakmai területeik mellett beleláthassanak egy nagyvállalat márkájának az építésébe, annak fontos képviselői lehessenek. Fontosnak tartjuk, hogy a formálisabb hangvételű corporate kommunikáció kiegészítéseként egy kötetlenebb stílusban, a kollégák saját hangján keresztül is bemutassuk a munkáltatói márkaígéretet, mind a potenciális pályázók, mind a saját munkavállalóink felé.
-
A Program alapvető célja, hogy platformot biztosítson a munkavállalóknak a Bosch értékeinek közvetítésére, a kapcsolatépítésre és a fejlődésre. Alapvető elvárás volt, hogy a program tagjai az aktivitásukon keresztül eljuttassák a Bosch üzenetét a külső kommunikációs csatornák szereplőinek, történjen az eseményeken, kampányvideókon, előadásokon vagy social media aktivitáson keresztül. Mindez a saját, személyes kommunikációs stílusukon keresztül történik, ezzel is erősítve azt, hogy bár egy - Magyarországon 17 ezer főt foglalkoztató- nagyvállalat vagyunk, mégis mindenki hangja számít. A KPI rendszer a program tagjainak aktivitásai köré épül, ahol a minőség fontosabb a mennyiségnél.
-
A Talent Agent Program egy Bosch nagyköveti program, melynek tagjai a magyarországi Bosch csoport valamennyi telephelyén dolgoznak. Pozíciójukat tekintve nagy köztük a diverzitás, hiszen vannak közöttük kék és fehérgalléros, vezető valamint gyakornok munkavállalók is - ez egy tudatos választás volt, hogy a hitelességet valóban biztosítani tudjuk azzal, hogy a vállalat minden szintjét képviseljük.
A Program működésének és fejlesztésének felelőse a budapesti székhelyű Országos Koordinátor. Ő biztosítja a program koncepcióját, stratégiát, eseménynaptárat és előadási lehetőségeket. Emellett van X Telephelyi Koordinátorunk, akik munkájukkal a lokális információáramlást és a Talent Agentek elkötelezettségét segítik.
A Talent Agent Programba való jelentkezés nominációval működik, melyre a Telephelyi Koordinátoron vagy valamelyik, már a programban résztvevő kollégán keresztül van lehetőség. 3 különböző szerepkörben biztosítunk lehetőséget a kollégák számára:1, Event Hosts - különböző direkt marketing eseményeken vesznek részt, és kapcsolódnak a célközönséggel
2, Content & Campaign Creators - legfőbb platformjuk a social media, ahol tartalomgyártással segítik a munkáltatói márka építését, valamint különböző digitális vagy analóg kampányokban szerepelnek
3, Expert Presenters - szakmai előadók, akik szakterületükön belül tapasztaltak, és kiváló előadói képességeiket kamatoztatva közvetítik a Bosch üzeneteit különböző szakmai előadások keretein belülA Talent Agentek közös kommunikációs csatornával rendelkeznek, ahol minden aktuális információról értesülni tudnak, valamint itt tudják felvezetni az aktivitásaikat is a közös Activity Trackerünkbe. Gamifikált formában, kisebb nyereményeken keresztül ösztönözzük őket, hogy minél aktívabbak legyenek a szerepkörükben.
A Program stratégiájának fontos eleme, hogy a munkavállalói közösség számára is olyan értékkínálatot tudjunk nyújtani, amire büszkék vagyunk. A Talent Agentek különböző eseményeken, workshopokon és networking eventeken vehetnek részt, ahol szakmai és személyes fejlődésük is támogatott. Minden évet egy nagy, közös Talent Agent Workshop zár, ahol szakmai előadások keretében az Agentek tippeket-trükköket tanulhatnak a tartalomkészítésről, hatékony social media használatról és tovább csiszolhatják a kommunikációs és prezentációs képességeiket. Emellett honoráljuk a Talent Agentek aktivitását, és professzionális valamint szórakoztató kereteket ötvözve zárjuk le a mögöttünk álló közös évet.
-
A Talent Agent Programnak köszönhetően a direkt marketing eszközeink, például az állásbörzék, konferenciák, meetupok vagy image események sokkal hitelesebb és kézzelfoghatóbb betekintést tudnak nyújtani a Bosch életérzésbe, köszönhetően annak, hogy ezeken az eseményeken a Program tagjai állandó résztvevők. Hiszünk abban, hogy a potenciális munkavállalóknak, vagy akár csak az érdeklődőknek egy USP-ként szolgál, ha nem csak a Bosch emberi erőforrásért felelős kollégáival találkozhatnak, hanem olyan munkavállalókkal is, akikkel a jövőben akár együtt dolgozhatnak majd. Azzal, hogy egy állásbörzén vagy konferencián nem csak a toborzásban vagy az előadói szerepkörben résztvevő Boschlerekkel találkozhat az érdeklődő, sokkal mélyebb és kézzelfoghatóbb betekintést nyerhet a Bosch mindennapi életébe, az aktivitásainkba és a kultúránkba. A Program fogadtatása pozitív, , a résztvevő több mint 100 Talent Agent értékesnek találja, hogy ilyen módon is közvetítjük a Bosch kultúráját a külső és belső kommunikációs platformokon. Büszkén viselik a jól felismerhető Talent Agent pulcsit, ami a program védjegyévé vált- ezzel is kifejezve elkötelezettségüket.
A Program 2024. márciusi indulása óta a Talent Agentek több, mint 360 aktivitást jegyeztek - ebben szerepelnek social media posztok, kampányszereplések, szakmai előadások vagy a Bosch eseményeken való képviselete, és a social media felületeken összesítve több, mint 400 ezer megjelenítést értek el, gyakran a #TalentAgent hashtaget használva. Ez hatványozottan szép eredmény, ha figyelembe vesszük, hogy ezek a posztok semmilyen költséggel nem jártak, hirdetésre nem kerültek, mégis jelentős, forintban mérhető reklámköltségnek felelnek meg.
-
A Programnak köszönhetően a külső kommunikáció számos területén tudtunk előnyökre szert tenni. A vállalat külső megjelenésein, az Event Hostjainknak hála a célcsoportok hiteles betekintést kaphatnak a munkáltatói márkánkba, a valós, mindennapi munkavállalóinkon keresztül, és nagy eséllyel találkozhatnak olyan Bosch kollégával, aki éppen az általuk kiszemelt szakterületen dolgozik. A Content Creatorok social media jelenléte, a korábban említett 1 milliót meghaladó megjelenítéssel Instagramon és Linkedinen, nagyszerű szám és nagy előnnyel jár ha figyelembe vesszük, hogy ezek a posztok mindennemű hirdetést nélkülöznek, és ingyen, a munkavállalóink és a Talent Agentek elkötelezettsége és elhivatottságának köszönhetőek. Az Expert Presenter szerepkörben tevékenykedő Agentek számos előadáson vettek részt: a program megalakulása óta több, mint 40 különféle szakmai előadást tartottak rendezvényeken, konferenciákon, meetupokon és egyetemeken, ezzel nemcsak marketing, hanem szakmai szempontból is építve a Bosch munkáltatói márkáját. Ezekkel a tevékenységekkel az üzletmenet több szempontból is könnyebbé válik, hiszen a különböző kommunikációs területekre szánt humánerőforrás megoszlik, ráadásul az esetetek túlnyomó többségében (némely esetben médiatréning indokolt) semmilyen extra forrásba nem kerül.
-
A legnagyobb kihívás a magyarországi Bosch csoport sokszínűségének köszönhető: 6 telephely és csaknem 17 ezer munkavállaló számos különböző területen, pozícióban és beosztásban dolgozik. Vannak köztük mérnökök, gyakornokok, operátorok és adminisztratív munkakört betöltő kollégák is, akik között nem csak a területükben találunk különbséget, hanem a munkahelyük elhelyezkedésében is. Nagy kihívás volt, hogy az alapvetően Budapestről induló programot úgy terjesszük ki a teljes cégcsoportra, hogy mindenki azonos módon értesüljön a lehetőségekről, és ugyanannyira a közösség tagjának érezze magát egy 300 fős telephelyen dolgozó Talent Agent, mint egy 5000 fős fejlesztési központban dolgozó. Azt gondoljuk, hogy ezt a kihívást sikerült megugrani, és a közös eseményeken, workshopokon és határok nélküli bevonáson keresztül olyan közösséget tudtunk építeni, ahol mindenki otthon érezheti magát. Csupán egy dolgot csinálnánk másképp, ami a tanulságot is magába foglalja: hamarabb kezdenénk a projektet, hiszen egy óriási kiaknázatlan lehetőség és hatalmas érték.
-
A legfontosabb megkülönböztető jegyünk a kölcsönös értékteremtés a vállalat, az employer branding és a Talent Agentek között. Az Agentek aktivitása nem csak a vállalat számára teremt lehetőséget a hatékony, hiteles és közvetlen kommunikációra, hanem a munkavállaló számára is számos személyes és professzionális előnnyel jár. A Talent Agentek a magyarországi Bosch csoport valamennyi telephelyéről kapcsolódhatnak egymással, a külső eseményeken kapcsolódhatnak más szakmabeliekkel, a social media és a szakmai eladások pedig nagyszerű vizibilitási lehetőséget nyújtanak számukra. Emellett különböző trainingeken, workshopokon és programokon vehetnek részt, melyek mind-mind személyes és szakmai élményekkel is gazdagítják a kollégákat. Büszkék vagyunk rá, hogy a Talent Agent program nem csak kér, hanem ad is a résztvevői számára, és minden tagjának hálával tartozunk. Erre a kölcsönösségre alapuló közösség és elhivatottság az, ami miatt mi igazán sikeresnek látjuk a projektet.
-
Novák Orsolya és Gál Renáta – a Program megálmodása, megvalósítása és koordinációja 2025 májusáig
Főző Tomás - a Program operatív támogatása, majd koordinációja 2025 májustól
Dorogi Bea - Employer Branding vezetőként a projekt fenntartása és folyamatos fejlesztése
Somogyi András - a Bosch csoport humánerőforrásért felelős alelnöke az észak-, közép- és kelet-európai régióban a Program megálmodása óta nyújt felsővezetői támogatást a program megvalósításához
Külön köszönet a Telephelyi Koordinátorok munkájáért. -
- Robert Bosch Kft.
Leave a Reply
You must belogged in to post a comment.