- Nagyvállalat
- Merkbau_MerkÚjítók_HRBEST_One-pager-cd10c52b
-
A Merkbau cégcsoportnál hiszünk a helyi közösség támogatásának fontosságában. Minden évben egy fontos ügy mellé állunk, hogy visszaadhassunk valamit a Bács-Kiskun megyei közösségnek. Az elmúlt években ez több millió forint hozzájárulást jelentett, de 2024-ben valami olyanra vállalkoztunk, amiben igazán jók vagyunk: ez pedig az építés.
Így született meg a tervezőasztalnál a MerkÚjítók, aminek a célja volt, hogy 5 millió Ft értékben felújítsunk egy olyan óvodát a környéken, amely igazán rászorul. -
4 céllal indult el a projekt:
Belső kommunikációs célok: Kollégák bevonásával és a vállalati értékekhez kézzelfogható kapcsolódásával az elkötelezettségük növelése.
Munkáltatói márka célok: Kollégák, munkafolyamatok, munkáltatói értékek bemutatásával jelentkezők szerzése.
Marketing célok: Kereskedelem, gyártói együttműködések, termékek, szaktudás, készségek, profizmus bemutatásával új megrendelők szerzése.
CSR célok: Pályázat kiírással és közintézmény támogatásával a jövő nemzedékének fejlesztése. -
2021 óta építjük tudatosan munkáltatói márka stratégiánkat, ami ekkor még csak hivatalos események kommunikációjára korlátozódott. Az elmúlt években kidolgoztuk és validáltuk munkáltatói értékígéreteinket, így született meg négy értékünk: stabilitás, megbízhatóság, családcentrikusság és emberközpontúság. Kiépítettük saját social media toborzási platformjainkat és elindítottuk célcsoport fókuszú toborzási kampányainkat.
2024-ben a célunk egy olyan stratégia kialakítása volt, amivel szinergiákat építhetünk ki a területek között, támogatva ezzel az üzleti célokat. Ez volt az alapja a MerkÚjítóknak, ami egyszerre támogatja a közösséget, növeli a munkavállalói elkötelezettséget, hozzájárul új jelentkezők szerzéséhez és pozícionál minket az építőipari piacon.
Első lépésként meghatároztuk céljainkat, főüzenetünket és kialakítottuk a kreatív és kommunikációs keretrendszert.
Pályázati anyagunkat kidolgoztuk és 2024. február 20-án elindítottuk felhívásunk kommunikációját minden, már létező csatornánkon - Facebook, Instagram, LinkedIn. Valamint a korábban használt TikTok csatornánkat is újraélesztettük. Március 31-ig 13 intézmény adta le jelentkezését.
A nyertes pályázat kiválasztásában a szakmai zsűrink és az online közönség nyújtott segítséget. Április 15-én kihirdettük a nyertest: 2024-ben a MerkÚjítók pályázat nyertese a Bácsalmás Kistérségi Többcélú Társulás Óvoda-Bölcsődéje, Kossuth Utcai Óvoda lett. Az intézményben az utolsó felújítás közel 20 éve történt. A 3 csoportszoba padlózata elavult volt és balesetveszélyes a gyerekek számára.
Nagykövetet választottunk, hogy minél több emberhez eljusson a kezdeményezésünk. A MerkÚjítók nagykövete 2024-ben Annoni Zita volt.Június 29-én egy önkéntes nappal elindult a kéthónapos felújítási projekt. A bontásban szakmai csapatunk mellett 18 önkéntes fizikai és irodai dolgozó segített.
Az avató napon 150+ gyermek és szülő vette birtokba az óvoda 3 csoportszobáját, ami szeptembertől 70 gyermek második otthona lett.
-
Munkáltatói márka és marketing eredmények:
5 520 573 impression a social media csatornákon (Facebook organikus és hirdetett tartalmak, Facebook remarketing, LinkedIn, Google hirdetések) - 5 500 000 (2024 KPI)
489 056 engagement (like, komment, megosztások) - 10 000 (2024 KPI)
97 582 karrieroldal látogató - 100 000 (2024 KPI)
2 968 leadott jelentkezés
1 631 jelentkező a social media csatornákból - 900 (KPI) - A jelentkezők 55,71%-a innen érkezik
124 új munkavállaló
672 követő TikTok-on - közülük 504 új követő
18 677 videó megtekintés YouTube-on és Facebookon
58 eNPS (employee Net Promoter Score) elégedettségi felmérésünkön
2,7 millió videó megtekintés TikTok-on 2024-benVáltozás 2023-hoz képest:
2023-ban összesen 527 jelentkező érkezett egész évben social media csatornákból. Ezt az eredményt 2024-ben több, mint 80%-kal felülmúltuk
88x több reakciót értünk el 2024-ben, mint 2023 teljes évbenCSR és belső kommunikációs eredmények:
10 leadott pályázatot vártunk a MerkÚjítókra, végül 13 pályázat érkezett be
187 511 elért ember és 26 457 reakció - 2,5x több, mint amit 2024 teljes évre terveztünk - a MerkÚjítók közönségszavazására létrehozott posztra (nem fizetett tartalom)
18 elkötelezett önkéntes kolléga a MerkÚjítók önkéntes napon
150+ résztvevő az Avató naponFogadtatás házon belül:
A szervezeten belül és kívül is rendkívül pozitív visszajelzéseket kaptunk. A régióban is gyorsan híre ment a projektnek, amelyre több sajtóorgánum is felfigyelt. A munkatársak büszkék voltak a kezdeményezésre, leginkább amiatt, mert a projektben a szakmaiságunk is megjelent, illetve valódi, értelmes célt is szolgáltak vele. Többen kérték, hogy legyen hasonló projekt a jövőben is, ez volt az eddigi legnagyobb hatású önkéntes kezdeményezésünk. Az elkötelezettségi mutatók is visszaigazolták ezt: az eNPS felmérésünkön 58 pontot értünk el, ami kiemelkedően magas érték az iparágban. -
A kivitelezés során 18 kolléga – fizikai és irodai dolgozók – önkéntes alapon vett részt a bontási munkálatokban. Ez a közös munka nemcsak az elköteleződésüket erősítette, hanem lehetőséget adott arra is, hogy saját kezükkel tapasztalják meg, mit jelent a Merkbau „emberközpontúság” értéke. Az élmény valódi csapatformáló erővel bírt.
A bácsalmási óvoda a MerkÚjítóknak köszönhetően olyan támogatásban részesült, amit az új törvényi szabályozások miatt másképp nem tudtak volna megkapni. A pedagógusok így már egy biztonságos környezetben fejleszthetik a gyerekeket.
A MerkÚjítók azonban nem csak egy biztonságos környezetet teremtett 70 óvodás számára, de egy inspiráló, szép közeget is, ami kiemelten fontos a gyermekek fejlődése szempontjából.
-
A legnagyobb kihívást a sokszereplős egyeztetések jelentették: az óvoda, az önkormányzat és a Merkbau közti jóváhagyások gyakran lelassították a folyamatot. A finanszírozási háttér sem volt azonnal egyértelmű, hiszen az óvoda önerőt és önkormányzati forrást is biztosított, amit össze kellett hangolnunk. Utólag visszatekintve nagyobb belső kommunikációval és előzetes toborzással még több önkéntest is meg tudtunk volna mozgatni. A legfontosabb tanulság, hogy egy ilyen volumenű projektben elengedhetetlen egy elkötelezett projektvezető, aki összefogja a szereplőket és végigviszi a megvalósítást.
-
A MerkÚjítók nem egy szokásos „kerítésfestés”, amit kiposztoltunk a közösségi médiába. Egy olyan intézménynek nyújtottunk támogatást, amely a jogszabályi korlátok miatt elesett a felújítási pályázatok lehetőségétől. A program igazi összefogást indított el: munkatársak, szülők, óvodapedagógusok és partnerek közösen dolgoztak azért, hogy valódi, kézzelfogható változást hozzanak létre. Kollégáink nemcsak képviselték, hanem meg is élték a Merkbau értékeit – szakmai tudásukat, idejüket és energiájukat adták egy ügyért, ami tökéletesen illeszkedik cégünk profiljához. Az építés most nemcsak munkánk, hanem társadalmi felelősségvállalásunk eszköze is lett.
„A MerkÚjítók az egyik legfelemelőbb, legjobb gondolat volt, amit valóra váltottunk a Merkbau közel 34 éve alatt.”
Knáb János - Merkbau egyik alapító tulajdonosa -
Kovács-Merényi Judit (CSR), Gyöngy Nóra (marketing) és Knáb Anita (HR) vezetők közösen álmodták meg és dolgozták ki a projekt részleteit. Flaisz Emese projektvezetőként összefogta a teljes folyamatot, tartotta a kapcsolatot az óvodával és a kivitelezőkkel. Sipos György főépítésvezetőként a kivitelezést és a megvalósító csapatot vezette. Fizikai dolgozóink szakmai tudásukkal, önkénteseink két kezükkel (padlózat felszedés, homok lapátolás, törmelék talicskázás), járultak hozzá a megvalósításhoz.
-
MerkÚjítók 2024 - Együtt építünk. Együtt újítunk. Egy jobb jövőért. - ÖsszefoglalóSzívvel-lélekkel: Így történt a bácsalmási Kossuth Lajos utcai óvoda felújítása | Merkújítók 1. részA gyerekek álmai tovább épülnek: Az óvoda felújítás folytatódik | MerkÚjítók 2. részEgy közösség összefogása: ez volt a MerkÚjítók 2024! 💙 | MerkÚjítók 3. rész
- Merkbau
- Brandfizz Employer Branding Kft.
Leave a Reply
You must belogged in to post a comment.