- Nagyvállalat
- HRMS applikáció-d342d14c
-
Korábbi belső kommunikációs eszközeink és platformjaink nem tették lehetővé, hogy hatékonyan elérjük az ország különböző pontjain dolgozó kollégáinkat. Különösen nagy kihívást jelentett a kékgalléros munkavállalók folyamatos informálása, akik cégünk állományának egyharmadát teszik ki. Izgalmas kihívás elé állította HR-csapatunkat, hogy egy hatékonyabb és integrált rendszert vezessünk be, amely azonnali hozzáférést biztosít és könnyen tanulható, kezelhető felülettel rendelkezik.
-
Legfontosabb elvárásunk, hogy minden munkavállalónk részére biztosítsuk a platform elérését függetlenül attól, hogy milyen céges eszközökkel és hozzáférésekkel rendelkeznek, valamint attól is, hogy az országnak épp melyik részén végeznek munkát. Saját KPI-tervet állítottunk fel, melyek a felhasználói létszám alakulásához kapcsolódtak: applikáció telepítés száma, bejelentkezések száma, bejegyzések megtekintésének száma, és ezeket heti szinten monitoroztuk a fejlődés érdekében.
-
Első ilyen jellegű kampányunk során tudtuk, hogy lépésről lépésre kell felépítenünk a folyamatot, akárcsak az általunk épített épületeket. A projekt igazi csapatmunka volt, és szorosan együtt dolgozott a HR terület mellett a kommunikációs és rendezvényszervező terület, illetve az IT terület is. Projektcsapatunk következetesen kezdte meg a munkát, és a kezdeti kihívásokból tanulva még nagyobb lendülettel haladtunk előre.
A projekt első szakaszában az építési helyszíneken dolgozó irodavezetőket vontuk be és nyertük meg a projekt érdekében: rendezvényszervező kollégáink reggelit szerveztek számukra, ahol bemutattuk számukra az új applikációt, a legfontosabb célokat és a tervezett kampányt is.
Következő lépéskét az IT területünk a céges mobiltelefonokon automatikusan elérhetővé tette az alkalmazást és különböző céges rendezvényeken (pl. Fagyi nap), illetve nagyobb építési projektek helyszínein hostessek segítségével folyamatosan, egy kampány keretében népszerűsítettük annak használatát. A hostessek mellet az IT területünk is kitelepült ezekre az eseményekre, így közvetlen támogatást nyújtottunk azoknak a kollégáknak, akik belépési vagy telepítési problémákkal szembesültek.
A telepítések és letöltések számának növelése mellett kiemelt figyelmet fordítottunk arra is, hogy munkatársaink aktívan kezdjék el használni az alkalmazást. Ezt a célt elérendő, a játékosság jegyében exkluzív nyereményjátékokat hirdettünk meg a felületen: válogatott vagy hazai klubcsapatok mérkőzéseire szóló jegyek mellett, világhírű zenészek hazai, teltházas koncertjeire kizárólag az alkalmazás használatával lehetett belépőt nyerni, illetve a szerencsések egy kellemes estét is eltölthettek a Market által újonnan épített egyik hotelben is.
Rendeztünk tökfaragó és tojásfestő versenyt is, ami kellően felpezsdítette a felhasználókat, és számtalan képet töltöttek fel kollégáink a műalkotásaikról. -
Az applikáció bevezetése kiemelkedő hatással volt szervezetünkre. Bár gyakran távol vagyunk egymástól, az alkalmazás segítségével mindenki közelebb érezheti magát a vállalati közösséghez, és aktív szereplője lehet a csapatnak.
Meghatározott KPI cél eleinte távolinak tűnt a valóságtól, de az egyedi ötletek segítségével átlendültünk az akadályokon. A pozitív visszajelzések és a mai napig aktív felhasználók magas száma megerősítette, hogy jó úton járunk.
Az alkalmazás hírfolyama aktív digitális közösséget teremt, ösztönözve kollégáinkat, hogy bátran kommenteljenek és reakciókat küldjenek, ezzel erősítve a csapatszellemet és a közösségi összetartozást.
A képzések mellett csapatépítőink és más céges rendezvények, futóversenyek, egészségprogramok is ezen a felületen kerülnek meghirdetésre, illetve önszervező jelleggel a kollégák különböző csoportokat alakítottak (pl. Futó csoport, Tenisz csoport, Irodavezetők csoportja), ezzel is növelve a folyamatos információáramlást és erősítve a Market közösséghez való tartozást. -
Egy hatékony belső kommunikációs rendszer kulcsfontosságú volt a munkavállalói elkötelezettségünk növelésében, és sikerült olyan kollégákat is bevonnunk a vállalati belső kommunikációba, akik korábban technikai vagy földrajzi akadályok miatt nem fértek hozzá az alapvető céges információkhoz, juttatásokhoz vagy programokhoz.
Az interaktív elemek, különböző versenyek és nyereményjátékok fokozták a dolgozók elégedettségét, míg a gyors és hatékony kommunikáció javította a vállalat működési hatékonyságát. -
Az egyik legnagyobb kihívás az alkalmazás elfogadtatása és az aktív használatra ösztönzés volt. Ehhez elengedhetetlen volt a világos kommunikáció és a gyakorlati segítség. A projekt kezdetétől arra törekedtünk, hogy játékos és kötetlen módon vezessük be az alkalmazást a vállalat életébe, így csökkentve a kezdeti ellenállást.
Nem volt könnyű dolgunk, mivel a kékgalléros kollégák közül sokan korábban csak minimálisan használtak digitális eszközöket, és nem rendelkeztek céges telefonnal, e-mail címmel. Hibának bizonyult, hogy az alkalmazás indításakor minden tevékenységről értesítést kértünk, így egy esemény kommentszekciójánál, ha valaki hozzászólt, folyamatosan értesítést kaptak a kollégák, ami kisebb ellenérzést váltott ki. Ezt a jövőben biztosan másképp csinálnánk.
A nehézségeket azonban a fejlesztőkkel összefogva sikerült leküzdenünk: a visszajelzéseknek megfelelően folyamatosan finomhangoltuk az értesítési beállításokat, hogy a felhasználói élmény minél zökkenőmentesebb legyen. -
Ami számunkra igazán fontos volt, hogy ne csak vállalati eszközökön legyen elérhető, hiszen a fizikai munkavállalóinkkal való kapcsolattartás javítása, információáramlás fejlesztése volt az elsődleges. Számunkra ez a platform olyan, mint egy „mini Facebook”. Igény szerint csoportokat hozunk létre, például egy eseményhez kapcsolódóan, ahol a kollégák a program előtt, alatt és után megoszthatják egymással a szükséges információkat, élményeket és képeket.
Úgy gondoljuk, ami miatt sikeresen célba értünk projektünkkel, az a jól felépített stratégia, gyakorlati segítségnyújtás és a kollégák meghallgatása, visszajelzésük figyelembevétele. Szerettük volna éreztetni, hogy véleményük számít! -
Az információáramlás és a belső kommunikáció hatékonyságát növelő fejlesztés a HR, a Rendezvényszervezés, a Kommunikáció és az IT összehangolt munkájának eredménye. A projektcsapat tagjai: Dr. Szász Péter, Trencséni Piroska, Gyura Réka, Kóródi Zsuzsa, Florovits Géza, Pál Dániel. Köszönjük a projektcsapat munkáját! Külön köszönet illeti munkavállalóinkat, mivel az eredményhez Ők is hozzájárultak azzal, hogy aktívan használják az alkalmazást és visszajelzéseikkel segítik a folyamatos fejlődést.
- Market Építő Zrt.
Leave a Reply
You must belogged in to post a comment.