- Nagyvállalat
- HRBEST - Yettel - Talent attraction - onapager-eb92bcbc
-
2024 nyarán a Yettel csapata szembesült a ténnyel: a Randstad éves EB kutatásán jelentősen megzuhant a munkáltatói márkánk ismertsége és vonzósága. Az eredmény az elmúlt 4 év leggyengébb számait hozta. A Talent Acquisition csapat is érezte ennek hatását, a kiválasztások során többségében nem a top talentek jelentkeztek. A megelőző években a LIN jelenlétünket elhanyagoltuk, a tartalmaink főleg toborzási posztokból, cikkeink esetleges megosztásából álltak. Instagramon pedig nem volt helye EB-nek.
-
A cél kristálytiszta volt: a jövő évi Randstad kutatásban megforduló tendenciát és jelentős növekedést akartunk látni a munkáltató márkánk vonzósága és ismertsége terén. A cél felé vezető utat a LinkedIn oldalunk teljesítményének alakulása kövezte ki: folyamatosan mértük az ott elért számokat. Cél volt a tartalmaink, a követőink, az impression-ök számának erőteljes növelése. Az Instagram felületén pedig az EB tartalmak helyét akartuk jól megtalálni a commercial tartalmak között.
-
A célcsoport meghatározása: A TA-tól érkező inputok alapján határoztuk meg, hogy a szellemi munkavállalók között a kiemelkedő szakmai tehetségek felé akarunk leginkább kommunikálni, megmutatni azt, hogy milyen szakmai kihívásokat kapnak a Yettel csapat tagjai és a munkájukkal milyen hatást érnek el.
Üzenet meghatározása: Legyél velünk önmagad, légy hatással a világra! – szól a szlogenünk. Első felét azzal támasztottuk alá, hogy a tartalmainkat, ahol csak mód volt rá, az egyes kollégák szemén keresztül mutattuk be. Jelezve ezzel, hogy az egyén jelenléte, munkája, önazonossága kulcsfontosságú számunkra. A szakmai projektek jelentőségének részletezésével pedig a szlogenünk második felét erősítettük. Emellett a csapat fontosságát hangsúlyoztuk.
Üzenet validálása belső felméréssel: ezek hitelességét belső felméréssel támasztottuk alá: 850+ kollégától érkező válaszok alapján validáltuk, hogy az üzeneteink megegyeznek a munkatársak valós megélésével is.
Platform kiválasztása: Ha szakma + social a kérdés, a LinkedIn az egyértelmű válasz. Továbbá új állásportálokon jelentünk meg és alakítottunk ki munkáltatói oldalt. Emellett még az Instagramot választottuk.
A fűszer (vagyis mitől leszünk mások?): A Yettel egy challenger márka, amely mer új vizekre evezni a digitalizáció és a telekommunikáció területén. Ez visszaköszön az EB megjelenéseinkben is: elhagytuk a tipikus vállalati kommunikációs irányokat, a business fact-ek és száraz eredmények bemutatását. Helyette közvetlen, emberi tonalitást használunk, különösen ügyelve, hogy a kollégák szemüvegén keresztül mutassuk meg a világnak a Yettelt.
Tartalmi kategóriák kialakítása: ~50%-ban híreink, eseményeink bemutatásáról beszélünk, ~25%-ban elért sikereinkről, mérföldkövekről, szakmai szereplésekről, ~25%-ban a Yettel életérzésről. Cél volt, hogy minél több videó anyagot készítsünk.
Tartalmak gyűjtése: folyamatos, szoros együttműködést alakítottunk ki a szakterületekkel, hogy minden fontos témáról értesüljünk.
Gyártás: A tartalmak készítésére belsős erőforrást dedikáltunk, saját content creator-rel dolgozunk együtt. Ez gyors tempót és mély megértést hoz az egyes témákhoz. Összesen 10 LinkedIn videó és 17 insta anyag készült a kollégáinkkal.
Fenntartás, elemzés: a megjelenéseink teljesítményét folyamatosan monitorozzuk, statisztikát vezetünk a jól/rosszul performáló posztokról, melyek alapján folyamatosan fejlesztjük a folyamatot.
-
Az eredmények magukért beszélnek, minden mutatónk jelentős javulást hozott. A legfontosabb mércénk, a Yettel mint munkaadó vonzóságának növekedése volt. Itt egy év leforgása alatt az elmúlt 5 év legmagasabb eredményét hoztuk! További szavak helyett álljanak itt a számok:
- A Randstad Employer Brandig research awareness eredményünk a 2024-es 80,4%-os eredményről 2025-re 87,5%-ra növekedett valamint az attractiveness mutatónk pedig a 2021-es eredményt is felülmúlta a 2024-es mélyrepülés után.
- A LinkedIn oldalunk eredményeink alakulása 2024 július – 2025 júniusa között, összehasonlítva az ezt megelőző egy év eredményeivel: 39,76%-kos növekedés látható a követőink számában és 40,09%-kal több interakció érkezett a különböző postjainkra, melyek számát szintén 59,15%-kal növeltünk az előző időszakhoz képest. -
A fentiekben a hardfact hatások, eredmények szerepelnek. Most jöjjenek azok, amik mellé KPI-t nem állítottunk, nem trackeltünk riportokban, ugyanakkor mégis a bőrünkön érezzük a hatását:
Yettel: Könnyebé vált a top talentek megszólítása és bevonzása a munkaerőpiacról. Az elmúlt időszakban sikerült nagyszerű tehetségeket bevonzanunk a kifejezetten nehéz keresésekre. Másik szempont, hogy a forgatásokban résztvevő kollégáink örömmel jelentkeztek a szereplésre, ez számukra plusz motivációt és elköteleződést jelentett. Figyeltünk rá, hogy a szereplőket megfelelően promotáljuk Linkedin-en. A Yettel életében továbba fontos szerepe van az úgynevezett Impact awardnak, melyet a legkiemelkedőbb szakmai újítást hozó kollégák kapják meg az év végi gálánkon. Idén számukra külön videó sorozatot szenteltünk, melyek az év során folyamatosan posztolunk Linkedin-en, illetve a belső kommunikációs felületeken.
A szereplőink: A videókban/posztokban szereplő kollégáink ismertsége házon belül és kívül egyaránt növekedett, amit örömmel fogadtak.
Talent Acquisition csapat: a karrier oldalunk látogatottsága nőtt, több beékező pályázatunk van. A projekt közvetett hatása is megnyilvánul: a sourcing folyamat során megszólított jelöltek meggyőzése könnyebbé vált: már volt ismeretük, tudásuk rólunk, így a meggyőzést jó alapokról kezdhetjük, van mire építenünk! Az elkészült, releváns videóinkat rendre becsatoltuk a source-olt Jelöltjeink megszólításaiba, ami a válaszadási arány drasztikus növekedéséhez vezetett.
Employer Branding csapat: az eredmények szemmel láthatóak, több konferenciára is érkezett meghívás, hogy mutassuk be az elmúlt egy év útját – melyekre örömmel megyünk mindig.
-
Legfontosabb tanulságaink, amikből tovább építkeztünk:
Ki kell építeni és üzemeltetni egy jóváhagyási láncot, ahol a megfelelő résztvevőket (pr, szakterület, eb, marketing, hr, stb) vonjuk be a posztolást megelőzően.
A folyamatos tartalomgyártás alapja, hogy inputot kapjunk a cég minden területérről: ki-hol-milyen konferencián szerepel, milyen mérföldekhez ért el a csapat, amiről érdemes kommunikálnunk. Ehhez ki kellett építenünk egy „content collection” folyamatot, hogy fenntartható legyen a működésünk. Ez organikusan alakult ki a hónapok során.
-
A hitelesség az, amitől a stratégiánk életre kelt és hatást gyakorolt. Egy részről az üzeneteink, a saját kollégáink által validált tartalmak voltak, ami kulcsfontosságú. Másik oldalról, az, hogy valódi kollégáinkat szerepeltettünk a videókban szintén a siker záloga volt. Mindenki önmagát adta, nem tökéletesen beállított stúdiókörülmények között forgattunk, mindenki a saját szava járásának megfelelően beszélhetett scriptek nélkül egyértelműen növelte az életszerűségét és a hitelességét a tartalmainknak.
-
Csontos Lilla – content creator, aki mindig megtalálja a vizuális megjelenítések legizgalmasabb módját. Ízig-vérig story teller.
Bíró Borbála – communication expert, aki PR oldalról mindenben támogatja az EB törekvéseket. Maximálisan megbízható, tűpontos.
Guber-Kray Kata – TA & EB lead, aki új lendületet hozott a Yettel employer branding tevékenységébe. Igazi kreatív elme.
- Yettel Magyarország Zrt.
Leave a Reply
You must belogged in to post a comment.