ADJUNK EGYÜTT MUNKAVÁLLALÓI ÖNKÉNTES ADOMÁNYGYŰJTÉS

ADEVINTA CLASSIFIED MEDIA HUNGARY KFT.


 

Mi a pályázatban bemutatott projekt / megoldás előzménye, oka? Milyen üzleti problémát akartok / akartatok megoldani vele? Milyen szükségletek hívták elő?

Az Adjunk együtt önkéntes adománygyűjtés egy olyan aktivitás a vállalatunk életében, amely teljes mértékben alulról szerveződő és erős közösségépítő hatása van. A projekt fő fókusza, hogy egymás felajánlott tárgyait vehetjük meg licites formában, a befolyt összeget jótékonyságra fordítjuk.
A beérkezett vállalati ajándékok elfogadása összeférhetetlen a belső szabályzattal, az utóbbi évek protokollja, miszerint kisorsolásra kerülnek megszűnt, most automatikusan az Adjunk együtt-hez kerülnek.

Írd le milyen vállalati környezetben, milyen céllal, milyen elvárások mentén indult el a nevezett HR-aktivitás. Amennyiben pontos célszámokat, KPI-okat (Key Performance Indicator) is meghatároztatok, írd le ezeket is!

A “karmester” mottója, amely egyben a projekt célja is: “ha egy hónapban 20 000 Ft-ot szánok jótékonyságra és abból a hónap végén 60 000 lesz, az nekem siker.”
A projekt ennek a mondatnak hála született meg, létrehozni egy közösséget, ami magát alakítja, a maga igényei szerint formálódik egy közös érték mentén, ami nem más, mint hogy Adjunk Együtt!
Mivel ez egy alulról jövő kezdeményezés, így nem is kapcsolódnak hozzá konkrét számbeli célok, csak egyre szebb eredmények.

Írd le a HR-aktivitás pontos menetét! Milyen alapgondolatok mentén zajlott a megvalósítási stratégia kialakítása? Mi volt a stratégia, amivel a fenti célokat el kívántátok érni? Milyen lépésekben zajlott a megvalósítás? 

Az ötletadó kollégánál egy tornazsák indította el azt a közös, munkatársakat bevonó adománygyűjtési programot, amely az elmúlt közel 2 év alatt egy komoly eredményeket felvonultató, közösségerősítő élménnyé nőtte ki magát. Mivel a kapott tornazsákkal nem tudott mit kezdeni, jött az ötlet, hogy cégen belül indít rá egy licitet és az árából támogat egy nemes ügyet. Más kollégákkal való informális egyeztetések után megkapta a kellő löketet ahhoz, hogy egy igazi sikerszéria induljon el.

De nézzük a részleteket:

Hathetente közösen kiválasztunk egy ügyet, amelyet a többség támogatni szeretne. Ezek mindig civil szervezetek, amelyek rászoruló csoportok segítését tűzték ki célul.
Minden héten tárgyi felajánlások (amelyek lehetnek újak vagy jó minőségű használtak) érkeznek a kollégáktól. Az adott heti választékot licites formában lehet megvenni az erre dedikáltan létrehozott Slack (belső cset) csatornában és az összegyűlt összeg a hat hetes ciklus lezárása után átutalásra kerül a civil szervezet számlájára.

Az adott hét során csúcspont a péntek déli határidő, a licitek lezárása. 11:50-től már ádáz harc folyik az adott tárgy iránt érdeklődő kollégák között.
Először a tárgyak leírása tárgyilagosan a funkcionális részletekre koncentrált, majd egy jól sikerült, viccesebb poszt után már elvárás volt a többi kollégától ez az egyedi hangvétel.
A projekt első évfordulójára bejött egy új elem: egy alkalommal tombolát tartottunk licit helyett, (azóta már megismételtük a nagy sikerre való tekintettel). Az előnyei, hogy nagyobb értékű termékek kerültek kisorsolásra, rövidebb ideig tartott a tombolák árusítása, személyes eseményként szerveztük meg a tombolahúzást (online közvetítéssel), és lehetőség volt a kollégák még szélesebb körét bevonni.
Vészhelyzetekben, mint az ukrán-orosz háború kitörése, vagy a török-szír földrengés, azonnal újratervezés történt, és ezen célokra folytatódott a gyűjtés.

Írd le milyen eredményeket értetek el a pályázati HR-aktivitással? Milyen volt a lebonyolítás fogadtatása szervezeten belül / kívül? Amennyiben meghatároztatok előre KPI-okat, mennyire sikerült ezeket teljesíteni? Milyen hatást gyakorolt az aktivitás a szervezetre? Milyen visszajelzések érkeztek az aktivitásokkal kapcsolatban?

A csatorna kezdő létszáma mindösszesen 30 fő volt, ami két év alatt 109-re emelkedett.
A teljes munkavállalói létszám (130 fő) közel 80%-a van benne a dedikált csatornában, akik nagyon aktívak a licit részvételben vagy azok követésében.
Egy idő után kreatív, vicces hangvételű rövid termékismertető kontentek jelentek meg az adott termékekhez, amik hatalmas sikert arattak.
Ezáltal nemcsak a közös adományozás élménye kovácsolt össze minket, hanem maga a folyamat szórakoztató jellege is.
A legbeszédesebbek azok a direkt visszajelzések, amelyet a munkatársak maguk írtak, kifejezve azt, hogy mennyit ad hozzá ez a közös támogatói kör a munkavállalói élményükhöz.
“Köszönjük az ötletet és a leírásaid nélkül kevesebb lenne minden hét”
“… Ez a projekt őrületesen menő! A kiajánlóid miatt pedig instant get minden :D”
“… nagyon jó, hogy ezt bevállaltad, jó érzés egy olyan cégnél dolgozni, ahol ilyen is van….”
“Csatlakozom az előttem szólókhoz, nagyon jó, hogy ezt bevállaltad,jó érzés egy olyan cégnél dolgozni, ahol ilyen is van.
A felvezető szövegek nekem is nagy kedvenceim!”

A projektben eddig 13 licites futam és 2 tombola kör volt, összesen 294 db felajánlott tárggyal. A legnagyobb adomány (11.200 forint) egy Kreinbacher pezsgőre érkezett, a legnagyobb értékű felajánlás pedig egy Gorenje T800ORAB kenyérpirító volt.
A közel 2 év alatt összesen 13 különböző adománygyűjtési projekt valósult meg, összesen 1.356.931 forint értékben. Az első gyűjtések még kedvezményezettenként 50-60e forintos támogatási összeget jelentettek, de ez mostanra már átlag 100e forintra emelkedett az Adjunk együtt kezdeményezés házon belüli ismertségének és sikerének köszönhetően.

Írd le, milyen hatást gyakorol a projekt / megoldás az üzletmenetre? Milyen előnyökre tehet szert ezáltal a vállalat a piacon?

Habár ez nem egy hivatalos HR projekt, a vállalatunk alapműködésével való hiteles kapcsolódás nem is lehet kérdés: csakúgy, mint a Jófogás vagy a Használtautó.hu márkáink esetében, ezzel az adománygyűjtéssel is megvalósul a háztartásokban keletkező felesleg és a kereslet összekapcsolása, hogy a tárgyakat körforgásban tartsuk és újabb életet adjunk nekik.
Ez a projekt szemléletformáló hatással van az itt dolgozók életére, ebből kifolyólag még inkább tudnak azonosulni a vállalati értékrenddel.
Ez a szinergia biztosítja a hosszú távú együttműködést a dolgozókkal, valamint a projekt belső rendszere hozzájárul ahhoz, hogy még könnyebben integráljon plusz embereket.
Komoly közösségépítő, megtartó erejű aktivitássá nőtte ki magát, amely mára a vállalati márkánk szerves része lett és erősíti a munkavállalói élményt.

Mi volt a legnagyobb kihívás a projekt során? Mit csinálnátok másképp? Mi volt a legnagyobb tanulság a projektből?

Mint minden projektnek, így ennek is voltak gyermekbetegségei, felfutási ideje, amely türelmet kívánt. Az induló létszámnál még kevésbé, de később a logisztika (tárgyak szállítása, átadása) valamint az adminisztráció már nagyobb gondot okozott, de az alapító kolléga kitartása példaértékű a mai napig. A csatornán belüli folyamatos kommunikációnak hála ezek a problémák, nehézségek a közösségen belül feloldódtak, segítő kezekre találtak.

Egyetlen egy ember is képes nagy dolgokat véghez vinni, de ha még társakat is talál hozzá, akkor határ a csillagos ég. Ez a rövid története egy ötletnek, amiből milliós projekt lett különösebb marketing, anyagi befektetés nélkül, pusztán a közösség ereje által.

Mi az az EGY megkülönböztető jegy, amitől igazán sikeres lett a projekt?

Ha egy szót kellene kiemelni, hogy mitől is sikeres a projekt, akkor az a közösség.
Egy olyan alulról jövő kezdeményezésről van szó, amely a mai napig önkéntes alapon szerveződik, éves szinten milliós nagyságrendű támogatási összeget tud felmutatni és van egy erős közösségépítő és megtartó szerepe.
Az adománygyűjtésen a kollégák nemcsak adnak, hanem kapnak is egy kézzelfogható emléket. Ez a tárgy arra is jó példa lehet, hogy közös elfogyasztása (keksz, csokoládé) élmény legyen vagy az irodában tartása (növény, amit minden nap látunk) emlékeztet minket és erősíti a közösséget.
Az Adjunk együtt slack csatorna egy aktív közösség, ahol mindig van egy tag, aki az adott új tételnél felpörgeti a licitet vagy jobban magáénak érzi a támogatott szervezetet.

Nevezz meg a folyamatban részt vevő kollégákat. Írd le mit tett hozzá a folyamathoz!

Projekt létrehozója, a “karmester”, aki lassan már több mint 2 éve beleteszi szívét-lelkét a csatornába napi szinten.
Fontos kiemelni, hogy nem lehet kiemelni senkit, hisz maga a közösség az, aki gerjeszti az egész csatonát.
Például teret kapnak a különböző érdeklődési körrel rendelkező kollégáink. A növénykedvelők élő virágokat ajánlottak fel “életbentartási útmutatóval”, a kézügyességgel megáldott munkatársunk pedig egyedi, ezáltal eszmei értékkel is bíró karkötőt ajánlott fel licitre.

Vissza