Meraki Marketing, CETIN: CETIN Well-being

150 150 HRBEST
  • KKV
  • CETIN_Well-being_HRBEST 2025_1pager-c1f4f6fa
  • A 2020 júliusában a Yettelből (akkor: Telenorból) történő kiválásával Magyarország egyik meghatározó, integrált telekommunikációs infrastruktúraszolgáltató vállalata, országos mobil rádiós és átviteltechnikai hálózatának tulajdonosa és üzemeltetője jött létre négyezer jelenléti ponttal, bázisállomással, és közel 200 munkatárssal.
    Új, önállóan működő cégként a CETIN-nél nem alapozhattunk a Yettel addig felépített employer branding eredményeire. HR-szempontból az új szervezetnek ki kellett alakítania a maga szervezeti kultúráját, erősíteni a céghez való kötődést. Ennek eszközeként a CETIN a munkavállalói elköteleződést jelölte meg: az összetartó közösség érzetét megteremtve olyan munkahelyet kívánt létrehozni, amelyre büszkék az itt dolgozók.

  • Stratégiai megközelítésünk fókuszában egy átfogó, folyamatos program állt. 2023 júniusától egy olyan havi rendszerességű, visszatérő, népszerű elemeket is tartalmazó well-being-eseménysorozatot szerveztünk, amely sokszínűségével, széles és bővülő kínálatával a lehető legjobban eléri és bevonja dolgozóinkat, tovább erősítve a felelős, elkötelezett munkavállaló imázsát – eközben pedig még jobban elmélyíti a cégen belüli emberi kapcsolatokat.

  • Munkavállalóink számára minden eseményünk kezdettől fogva ingyenes.
    Eleinte csak igazgatói szinten megnyitott, 2023-tól azonban minden munkavállalónkra kiterjesztett Ambassador programot hoztunk létre.
    Az Ambassador program lényege: kollégáink behozhatták a hozzájuk közelálló sportágakat, amelyek köré később az aktivitások épültek.
    Mivel a nagyobb siker érdekében később nemcsak vezetők lehettek nagykövetek, hanem minden munkavállalónk számára lehetővé tettük ezt, így már a dolgozók is hozhattak be sportokat, aktivitásokat, ahogy korábban a vezetők. Ennek köszönhetően a jelentkezések száma is egyre növekedett.

    A legnépszerűbb programoknál a új kollégák jelentkezését priorizáljuk, utánuk jönnek a helyek betöltésénél azok, akik előző évben már voltak egy adott eseményen. Ezzel biztosítjuk, hogy a szervezeten belül minél több ember élhessen a lehetőséggel.
    Példák eddigi eseményeinkre: CETIN szülinap, csocsó-, pingpong- és dartsbajnokság,e-bike túra (a legnépszerűbb eseményünk), családi nap, SUP-túra, karácsony előtti jótékonysági sütivásár, Mikulás-nap, álarcosbál, vízitúra, paintball, CETIN mini olimpia, falmászó program.
    Ezen kívül megszerveztünk több egészségnapot: volt, amit mozgásszervi fókusszal, egy másikat egészséges életmód köré építve (tüdőkapacitás- és látásvizsgálattal, melanómaszűréssel), de munkatársaink részt vehettek mentális egészség tematikájú, kiégést megelőző belső rendezvényen is.
    Ősztől tavaszig minden irodai napon gyümölcsökkel vártuk munkavállalóinkat, nyaranta pedig hetente egyszer frissen préselt gyümölcslevekkel készültünk.
    A sporttevékenységeken felül kiterjesztettük más területekre is a well-beinget.

    A rengeteg sportosabb rendezvényünk mellett többhónapos, komplex, átfogó programot jelentő reziliencia témájú workshopon is sokan résztvettek.
    Megkérdeztük a dolgozókat, mit szeretnének még kapni a well-being programunktól, és az alapján gondoltuk újra a terveinket, a visszajelzések formálják a további programelemeket.
    A kétnapos, a CETIN 5. évét megünneplő csapatépítő rendezvényünket is becsatornáztuk a szociális (közösségi) well-being akvitiásaink közé.
    A csapatépítő így külön almárkaként jelent meg a szociális well-beingen belül: ez lett a CETIN Fest. Külön figyeltünk arra, hogy a „fejtágító” jellegűbb szakmai események között sok időt biztosítsunk az egymással való személyes találkozásra, beszélgetésekre, közös programokra.
    A csapatépítő programelemeit is annak jegyében alakítottuk ki, hogy a megszokotton túl a well-being szempontok érvényesüljenek. Így kollégáink résztvehettek például a jótékonysági kézműves sarok foglalkozásaiban, a másfajta kézügyességben erősek „pubosabb sportokban”, csocsózásban és dartsban jeleskedhettek, de az extrovertáltabbakat szinkronstúdió is várta. A lényeg a közösségi élmény megteremtése volt.

    2024-ben a mentális egészségnapot szerveztük meg, míg 2025-ben a témák közé beemeltük a pénzügyi tudatosság tematikáját.
    4 különböző esemény került be a programba,
    a program szakmai felelőse, előadója Sipos Csaba, a GRANTIS Hungary Zrt. vezető tanácsadója, aki 2017-től emberek ezreinek adta már át a pénzügyi jól-lét legfontosabb tudnivalóit.
    a rendezvényünk ezekből az elemekből tevődött össze: 1 bevezető és 3 tematikus előadás, 2 kerekasztal (pályakezdőknek és idősebb generációknak), személyes tanácsadás,
    munkavállalóink gyermekeit pedig pénzügyi tudatosság nap várja, játékos formában, az ő nyelvükön elmesélve.
    A pénzügyi well-being beépítésével programunk immár négy erős pilléren nyugszik: mentális, szociális, fizikai, pénzügyi.
    A céggel kapcsolatban álló mindegyik korosztály számára nyújtunk értékes well-being elemeket, az óvodától a nyugdíjig.

    Mivel a túrázás visszatérő, rendkívül népszerű elem, ezért magasabb szintre emelve a 2024-es év különlegessége volt egy különbuszos, kb. 40-50 fő részére meghirdetett túrázás Ausztriában.
    Well-being programjaink kialakításánál folyamatosan törekszünk arra, hogy új elemekkel gazdagítsuk a lehetőségeket. Ezzel tudjuk bevonzani azokat a kollégákat, akik eddig még nem találták meg a számukra szimpatikus programelemet a meglévő, gazdag felhozatalban
    A LutherOne munkavállalói elégedettségi felmérést végző eszközt használva kéthavonta kérdőívek segítségével tájékozódunk a munkavállalóink véleményéről. A program fontos adatai: elköteleződés, munkahelyi légkör és a munkaadóra adott értékelések.
    A vállalati well-being az intraneten külön, információkkal gazdagon ellátott aloldalt kapott.

    A következő kommunikációs eszközöket használtuk well-being programjaink népszerűsítésére: céges képernyővédők, intranet-cikkek, szórólapok és plakátok.
    Ha az Ambassador programhoz kapcsolódtak, akkor egy-egy miniinterjúban bemutattuk a kollégát, amelyben munkatársunk elmondta, mit jelent számára az egészséges életmód, miért épp az adott sportot választotta. Ezek után az Ambassador meginvitálta a kollégákat az aktivitásokra. Így már volt arca az eseménynek, és szívesebben jelentkeztek. Az Ambassador emellett aktívan részt vesz a szervezésben, pl. helyszínt javasol, segít a toborzásban.
    A well-beinggel foglalkozó munkatárs lehetőséget kapott arra, hogy ezzel foglalkozó konferenciákra járva inspirálódjon, és a legjobb gyakorlatokat beépítse a CETIN életébe.

    A CETIN well-being juttatásai között különleges elem a regionális Mini olimpia, amelynek jellemzői:
    mivel ez cseh kezdeményezés, a rendezvényt mindig Csehországban tartjuk,
    a CETIN „olimpikonjai” sportteljesítmény (pl. házi csocsó- vagy dartsbajnokság) alapján kerülnek be, de elvárás, hogy aktívan benne legyenek a well-being programokban,
    meghirdetjük teljes munkavállalói szinten, hogy aki szeretne, az jöjjön,
    segítséget nyújtunk a kiutazásban is.
    Az Ambassadorok a regionális miniolimpiára automatikusan jöhetnek.

  • A well-being programunk hatásának is betudható, hogy (az 1-től 10-ig terjedő skálán) a munkaválallói elégedettség a korábbi 8.92-es értékről 9.5-re emelkedett.
    Minden évben új Ambassadorok csatlakoznak a programhoz, amely egyre népszerűbb, és mind több embert mozgat meg cégen belül.

  • A dolgozói elkötelezettség erősödése, közösség építése, megtartás javítása, munkáltatói márka megerősödése.

  • A tanulság az volt, hogy a program akkor működik igazán, ha a dolgozók aktív alakítói is.

  • A program egyedi ereje abban rejlik, hogy a munkavállalók nemcsak résztvevői, hanem formálói is a well-being kezdeményezéseknek. Az Ambassador program lehetőséget adott arra, hogy a kollégák saját érdeklődési körük mentén hozzanak be új aktivitásokat, így a program valóban személyessé és közösségivé vált. Ez a bevonódás, valamint a vezetői támogatás és a sokrétű kínálat (pl. mentális egészségnap, pénzügyi tudatosság, sportesemények, közösségi programok) tette lehetővé, hogy a well-being ne csupán kampány, hanem a szervezeti kultúra szerves része legyen.

  • A CETIN Hungary részéről
    Bánóczy Lili: koncepció, ötletek, megvalósítás

    A Meraki Marketing részéről
    Jámbor Iza: koncepció, ötletek, koordinálás
    Mózsi Richárd: grafika
    Kánai András: ötletek, szövegírás

  • Meraki Marketing Kft.
  • CETIN Hungary Zrt.

Leave a Reply