Magyar Telekom: Digital Hero

150 150 HRBEST
  • Nagyvállalat
  • Digital Hero 2025_HRBest-252478e5
  • A startégiában legfontosabb olyan kompetenciák mint Adatértés, AI és Telekom Tudás valós értéket adó fejlesztése a cégben a tanulás kultúráját 3 év alatt megalapozó upskilling programok (TOP5) folytatásaként. A program célkitűzése bekerült a vállalati szintű stratégiai célok közé és több felsővezető aktív szponzorként támogatta a megvalósulást.

  • A teljes (nem front területen dolgozó) munkavállalói és középvezetői kör számára szerettünk volna egy önkéntes alapon meghírdetett, de széles kört megszólító, fókuszált upskilling programsorozatot hirdetni. Mely kézzelfogható tudással vagy valós viselkedésváltozással jár a munkatársaink számára. Vállalati szintű stratégiai cél volt hogy minden munkavállalónk legalább 1 digitális készségét fejlessze. A programot megelőzte egy vállalati szintű AI és Adat érettségi felmérés, mely nem csak a tartalom kialakításában segített, de a visszamérésben is. Ugyanis az elsődleges cél mellett, hogy mindenki legalább 1 digitális skillben fejlődjön, fontos volt számunkra, hogy csökkenjen az ismeretlentől való félelem és nőjön az aktív felhasználók száma, amit a kimutatás vissza is igazolt.

  • A 3 témakörre 8 tanulási út került kidolgozásra, a lehetséges célcsoport igényeinek és karakterisztikájának figyelembevételével. A májusa és december között zajló, max. havi 4 órát igénybe vevő folyamat sikeres elvégzéséért certifikáció járt. A legszélesebb célcsoport megszólításának érdekében a hagyományos képzési megoldások (tréning, webinar, e-learning) mellett formabontó megoldásokkal is kísérleteztünk. Az Adatokkal legkevésbé dolgozók megszólítása érdekében a MOMÉ-vel közösen Adatkihívást hirdettünk, melynek során a résztvevők saját életükből vett példákat lettek képesek a művészet segítségével vizualizálni, melyből kiállítást rendeztünk a legnagyobb Telekomos rendezvényen a MagentaLand-en. De ilyen volt még a humoros történetbe ágyazott Telekom Tudás e-learning, amiben a kollégák megválaszthatták, hogy egy MIB, egy Vissza a jövőbe, vagy egy realisztikus városfejlesztési projekt keretében, valós történetek mentén ismerhetik meg jobban a Telekom szolgáltatásait és portfóliójának fontos elemeit. Minden tartalom feldolgozható volt szinkron és aszinkron módon is támogatva a saját tanulási időbeosztást. A programsorozatnak saját arculat és weboldal került kialakításra. A felsővezetők mellett a program kialakításában és tesztelésében érintett belsős kollégákkal készült videók népszerűsítették a regisztrációt és menet közben a programokat. És folyamatos kommunikáció segített a program időben történő elvégzését.

  • A programot megelőzte egy vállalati szintű AI és Adat érettségi felmérés, mely nem csak a tartalom kialakításában segített, de a visszamérésben is. Ugyanis az elsődleges cél mellett, hogy mindenki legalább 1 digitális skillben fejlődjön, fontos volt számunkra, hogy csökkenjen az ismeretlentől való félelem és nőjön az aktív felhasználók száma, amit a kimutatás vissza is igazolt. a 2801 fős érintetti körből* 2083 fő teljesítette a kiválasztott tanulási utat, sőt: a megcélzott munkatársakon kívül is sokan részt vettek a programban. Több mint ötszázan teljesítettek legalább két(!) journey-t, de olyan is volt, aki hetet tudott befejezni. Így összesen a 3258 fő regisztrálthoz 3271 db elismerést állítottunk ki. És végül egy fontos tény: a programban résztvevő 24 oktatóból (akik előadók, pódiumbeszélgetők, e-learning házigazdákból tevődtek össze) 6 fő a saját kollégáink közül került ki: negyedrészben tehát belső tudástranszferrel, a saját tapasztalatunk megosztásával léphettünk előre azon a bizonyos ösvényen.

  • 2083 munkavállalónk fejlesztette digitális képességeit. Közel 1400 fő használta aktívan a Telekomban bevezetésre került AI eszközök egyikét, ebből a vezetők több mint 70%-a 211 vezető vett részt szemléletet formáló AI WS-en, ahol a gyakorlat mellett az AI szervezeti hatásait és kollégáinak felkészítését is megtanulhatta.

  • A programhoz nagyon sokat tett hozzá, hogy a legszélesebb célcsoport megszólításának érdekében a hagyományos képzési megoldások (tréning, webinar, e-learning) mellett formabontó megoldásokkal is kísérleteztünk. Ehhez számos neves piaci szereplőt és remek belső szakértőt mozgattunk meg. A programban kiemelkedő eredményeket sikerült elérni ennek és a felsővezetés elkötelezett szerepvállalásának köszönhetően, de a képzési csapatot a végtelenségig hajtotta egy ilyen komplex és sokrétű megoldás kivitelezése. Ezt egyszer lehetett így megalkotni épp ezért több éven áthúzódó programsorozatként visszük tovább a kezdeményezést, amiben idén az energiákat a finomításokra tudjuk fordítani.

  • A programhoz nagyon sokat tett hozzá, hogy a legszélesebb célcsoport megszólításának érdekében a hagyományos képzési megoldások (tréning, webinar, e-learning) mellett formabontó megoldásokkal is kísérleteztünk. Az Adatokkal legkevésbé dolgozók megszólítása érdekében a MOMÉ-vel közösen Adatkihívást hirdettünk, melynek során a résztvevők saját életükből vett példákat lettek képesek a művészet segítségével vizualizálni, melyből kiállítást rendeztünk a legnagyobb Telekomos rendezvényen a MagentaLand-en. De ilyen volt még a humoros történetbe ágyazott Telekom Tudás e-learning, amiben a kollégák megválaszthatták, hogy egy MIB, egy Vissza a jövőbe, vagy egy realisztikus városfejlesztési projekt keretében, valós történetek mentén ismerhetik meg jobban a Telekom szolgáltatásait és portfóliójának fontos elemeit.
    Minden tartalom feldolgozható volt szinkron és aszinkron módon is támogatva a saját tanulási időbeosztást.

  • A Képzési csapat minden kollégája sokszorosan kivette a részét a programból, de ugyan ilyen oszlopos tagjai voltak a csapatnak az Adat és AI területen dolgozók akik alkotóként és oktatóként is segítették a munkánkat.

  • Magyar Telekom

Leave a Reply