EPAM: Egyensúlyban – Ilyen az EPAM Wellbeing hónapja

150 150 HRBEST
  • Nagyvállalat
  • Well-At-Work - Wellbeing Month-f049ecc1
  • Az EPAM évente rendezi meg Wellbeing hónapját, mely során munkatársaink igényeinek megfelelően alakítjuk ki a programokat mindhárom magyarországi lokációnkon. Bár a Wellbeing hónap kiemelt időszak, egész évben folyamatosan elérhetőek különböző programok, tanácsadási lehetőségek és diagnosztikai vizsgálatok. A mentális és fizikális jól-lét fejlesztése nem csupán évente 1-2 hónapra korlátozódik, hanem állandóan rendelkezésre áll EPAM-on belül, a Wellbeing hónap során pedig különösen intenzívvé válik támogatása és kínált programok lehetősége.

  • Az EPAM Wellbeing programjai elsősorban a munkavállalói jól-létet és egy kiegyensúlyozott munkahelyi légkör kialakítását célozzák meg, ezzel erősítve a csapatszellemet és a közösségépítést. A programok kifejezetten arra irányulnak, hogy elősegítsék a munkatársak egészséges életmódjának kialakítását és fenntartását, miközben a munka-magánélet egyensúlyt is támogatják. Az ilyen kezdeményezések révén csökken a kiégés kockázata, és javulnak a munkavállalók mentális és fizikai állapotai, ami közvetlenül befolyásolja a munkahelyi produktivitást és hatékonyságot.

  • Az EPAM Wellbeing hónapjának fő célja egyedi és igényalapú programok nyújtása, amelyek elősegítik a munkavállalói mentális és fizikai egészség megőrzését, valamint a munka-magánélet egyensúlyát. A projekt megvalósítása szorosan kapcsolódott a munkatársak visszajelzéseihez és a HR-stratégiai alapelveinkhez, amelyek a csapatszellem erősítésére és a hosszú távú elköteleződésre fókuszáltak. Az hónap során úgy szervezzük az aktivitásokat, hogy mindenki megtalálhassa a magának tetszőt. Az elérhető programok között szerepelnek biciklis és gyalogos túrák, irodai jóga- és core training edzések, mentális egészségre fókuszáló tréningek, gyümölcsnapok, valamint díjmentes vagy igény szerint fizetős ergonómiai és egyéb orvosdiagnosztikai felmérések (pl melanóma). Emellett hangtál-szeánszok, masszázs, coaching, tea- és kávészeánszok, valamint burnout-megelőző tréningek is várják a résztvevőket. Kollégáink mindig készek olyan jellegű kihívásokra, mint például a calorie burning challenge vagy éppen step counting challenge. Különleges alkalmakkor, mint például húsvét alkalmával tojásgyűjtés, halloweenkor 'trick or treat', programokkal is készülünk, sőt, a Tisza-tavat is körbebringáztuk már nem egyszer. Ezen túl pedig charity események is elérhetőek, ahol a jótékonykodás kapja a főszerepet, legutóbb éppen kutyasétáltatással segítettünk különböző menhelyeken, de jótékony sütivásárt is tartottunk már. Mindemellett pedig a kompetitív beállítottságúaknak is kedvezünk, hiszen versenyek is elérhetőek a hónap folyamán, akár pingpongban vagy éppen pókerben. A Wellbeing hónap során több esemény is zajlik egyidejűleg, melyek keretében különféle EPAM-logóval ellátott ajándékokat gyűjthetnek a programokon résztvevők. A kollégák saját érdeklődésük és munkaidő-beosztásuk figyelembevételével, rugalmas módon választhatják ki a nekik tetsző eseményeket.

  • Az EPAM Wellbeing programjainak kommunikációs aktivitásai az üzleti eredmények és a munkavállalói elkötelezettség szempontjából is mérhető hatást gyakoroltak a vállalatra. A lokációszintű részvételi arányok és visszajelzések alapján folyamatosan finomítotjuk a programok kínálatát, ezzelminél inkább igazodva kollégáink igényeihez. Az aktivitások nemcsak a fizikai és mentális jól-létet javították, hanem hozzátesz munkaerő-megtartó céljainkhoz is.
    A HR-kommunikációs kampány során változatos eszközökkel segítettük a munkavállalók aktivizálását: belső oldalakon ismertettük az eseményeket, automatizált naptárbejegyzésekkel egyszerűsítettük a részvételt, és folyamatosan frissülő tartalmakkal (e-mail, Facebook csoport, vállalati meetingek, képes-videós tartalmak) biztosítottuk az érdeklődés fenntartását. Ezekkel az eszközökkel nemcsak az információmegosztást támogattuk, hanem a kollégák hosszú távú elköteleződését is erősítettük.

  • A programok nem csak az egyéni jóllét megteremtését szolgálják, hanem az EPAM munkaadói márkáját is erősítik, így segítve a tehetséges munkaerő vonzását és megtartását. Ezek az aktivitások szorosan illeszkednek a HR stratégiához, amelynek legfontosabb célkitűzései között szerepel a munkavállalók motiválása és hosszú távú elkötelezettségük biztosítása. A Wellbeing programok jelentős szerepet játszanak az EPAM közösségi és kulturális szempontból történő megerősítésében, ezáltal támogatva a vállalati vízió előremozdítását és szoros kapcsolatot teremtve az üzleti stratégiával.
    Az EPAM Wellbeing programjának kommunikációs folyamata specifikus lépések sorozataként bontakozik ki. Első lépésként a programok időzítése és a költségvetés tervezése történik. A következő fázisban szükséges a programok egyeztetése külsős vendorokkal, a weboldal és kommunikációs anyagok előkészítése, valamint a munkavállalók egyéni bevonása a kampányba. A Wellbeing hónap során folyamatos kommunikáció zajlik, amely magában foglalja a vezetőkkel való egyeztetést, és az események hangulatát meghatározó anyagok, mint képek és összefoglalók készítését. A program zárásaként résztvevők visszajelzéseinek gyűjtése, az eredmények kiértékelése és a fejlesztésre szoruló területek azonosítása történik, amely alapján további stratégiai lépések kerülnek megtervezésre a jövőbeli programok fejlesztése céljából.

  • A legnagyobb kihívást mindig a megújulás jelenti, hiszen itt több száz, akár 1000 kolléga különböző igényeire kell reagálnunk programjaink sokszínűségével. Ezen egyéni preferenciák kezeléséhez folyamatos visszajelzésekre, kommunikációra van szükség. De ez is a legnagyobb tanulság: folyamatos kommunikáció és az alkalmazkodóképesség a siker kulcsa: a résztvevők visszajelzései alapján folyamatosan fejlesztenünk kell a programokat, hogy a kollégák motivációját és elégedettséget fenntartsuk, ezáltal növelve az aktivitások hatékonyságát és hosszú távú eredményességét.

  • A kezdeményezésünk egyedisége abban rejlik, hogy kampányszerűen épít a bevált, munkavállalói igényeken alapuló programokra. Mindig a leginkább motiváló és aktiváló elemeket használjuk újra, miközben nyitottságunk az új ötletek felé biztosítja a kreatív és friss megközelítéseket.

  • Labancz Lilla - szervező team és step counting challenge
    Darvas Alexandra - szervező team és szegedi programok
    Treszkai Éva - szervező team és debreceni programok
    Komáromi Boglárka - szervező team és event host + összefogta a social community eseményeket + kolodko séta
    Csermák Szőcs Brigitta - szervező team + event host + hangtál relaxáció
    Czencz Dóra - szervező team lead + event host + bicikli túra
    Kovács Orsolya - szervező team + event host + kávékóstoló
    Ambruzs Tünde - szervező team + event host + group coaching
    Mindezen kollégán felül rengeteg más kolléga is segédkezett a különböző programok menedzselésében és szervezésében, hiszen ez egy alulról építkező kezdeményezés.

  • EPAM Systems Kft.

Leave a Reply