Ford Social Club: alulról szerveződő CSR -és élményprogramok a Ford Business Solutionsnél

150 150 HRBEST
  • Nagyvállalat
  • 1pager - Well_At_Work_2-cdd416d7
  • Több mint 10 éve szerveznek önkéntes kollégáink programokat a Ford hazai munkavállalói számára fontos társadalmi ügyeket, sokszor nehéz helyzetben lévő szervezeteket támogatva. Az elmúlt évek során megnövekedett az igény a szélesebb körű belsős programokra, amit a fenntarthatóság érdekében egy tágabb, önkéntes csapat szervezésében terveztünk életre kelteni – a HR szponzorálásával. A lelkes önkéntes kollégák száma a szervezettel együtt növekedett, őket összefogva 2024-ben létrehoztuk a Ford Social Club-ot, amely lehetővé teszi programjaink koordinált és minőségi lebonyolítását.

  • Kezdetben csak központi, a Ford US Fund által biztosított budget-re pályázhattunk és ebből valósulhattak meg kiemelt CSR projektek. 2023-tól az FBS Global által biztosított forrásból, már közel 600 fős létszám mellett kezdhettünk el saját költségvetésből gazdálkodni, és szélesíteni a belsős programok körét.
    A kb. 25 fős önkéntes szervezői csapat mellett már szükségessé vált a programok és a források koordinálása, ezért az eddig alulról építkező szervező csapatot összefogtuk a Ford Social Club név alatt Így lehetővé vált az éves tervezés, források szervezett elosztása, és a tudásmegosztás.

  • Az évet egy személyes találkozóval kezdjük a Ford Social Club tagjaival, ahol a helyi HR csapat koordinálával minden szervező bemutathatja az adott évre tervezett programjait, esetleges új javaslatait. Ezután a szervezők előzetes költségtervet készítenek, amely alapján megtörténik a rendelkezésre álló budget szétosztása, valamint elkészítjük az éves programnaptárat. A Social Club csapattal havi megbeszéléseken tartjuk a kapcsolatot, melyeken az aktuális programok átbeszélésén túl tapasztalatokat osztanak meg a tagok, az esetlegesen felmerülő nehézségekre együtt keresünk megoldást. Fontos, hogy a szervezők nincsenek magukra hagyva a folyamatban, bármikor fordulhatnak a HR-csapathoz kérdéseikkel.

    Egy olyan támogató közösség létrehozása volt a célunk, amelynek köszönhetően az egyébként nem HR vagy kommunikációs területen dolgozó kollégáink is magas minőségű programokat tudnak létrehozni, és a napi feladataik mellett megvalósíthatják önkéntes vagy épp közösségépítő terveiket. A HR csapat adja a kereteket, a Social Club tagjai pedig idejüket, energiájukat, és tapasztalatikat a jótékonysági és közösségi események megvalósulásához.

    A Ford Social Club-nak köszönhető, hogy nagyobb létszámú helyi HR -és kommunikációs csapat, ügynökség és kiemelkedő budget nélkül is számos program valósulhat meg, ráadásul a koordinációnak köszönhetően minőségi javulást is sikerült elérnünk a programok terén. Az év eleji tervezés bevezetésével jobban tudjuk időzíteni az eseményeket, a bővülő szervező csapat jóvoltából szélesedett a programok köre, a tudásmegosztásnak köszönhetően pedig a szervezés-és lebonyolítás is nagy mértékben fejlődött. A jól tervezett programokat könnyebb kommunikálni is a munkavállalók felé: sokat javult az események belső kommunikációja és ismertsége.

  • 2024-től látványosan növekedett a Ford Business Solutions munkavállalói számára elérhető programok száma. A korábbi évi 2-3 egymástól elszigetelt rendezvény helyett - melyeket jellemzően a globális Ford US Fund finanszírozott - most minden hónapra jut egy vagy akár több esemény is, a széles kínálatnak köszönhetően pedig minden korosztály megtalálja a neki szimpatikus rendezvény típust.

    Néhány példa a 2024-es Social Club eseményekből:
    • Részvétel az árvízi védekezésben a 2024 őszi dunai árvíz során
    • Kertészeti munkálatok a Nemzeti Botanikus Kertben Vácrátóton és a Soroksári Botanikus Kertben
    • Jótékonysági sütivásár évi két alkalommal. A befolyt összegből az alábbi szervezeteket támogattuk:
    - Anyák az Anyákért Alapítvány
    - Nagycsaládosok Szentendrei Egyesülete.
    Mindkét egyesületet több mint 300 000 Ft értékben tudtuk támogatni utalványok vásárlásával.
    • Karácsonyi cipősdoboz akció – 92 gyermekotthonban élő gyermek támogatása
    • Világszép Alapítvány – óvodások szállítása táborba, partnerség a Világszép Mesék program tesztelésében és kialakításában, amely a mentális egészség megőrzését célozza mesék segítségével, vállalati környezetben.
    • Véradás évente 2 alkalommal szentendrei irodánkban
    • Nemluxustáska adománygyűjtés
    • Pink Walk – közös séta a mellrák korai felismeréséért
    • Földnapi szemétszedés
    • Visszaváltható műanyag palackok gyűjtése, a bevételből állatmenhelyek támogatása

    Munkavállalói programok:
    • Sportnap – Ford Olimpia
    • Egészségnap
    • Nyári táborok kollégáink gyermekeinek, szentendrei irodánkban - 3-4 hét, több, mint 50 gyermek táboroztatása
    • Specifikus közösségek: Futóklub, QuizNights, Biciklis klub, Könyvklub, Társasjátékestek
    • Hálaadás napi közös ebéd, a kollegák által főzött kiváló menüvel
    • Farsang, jelmezversennyel

    Mindekezeket egy 25 fős szervezői csapat bonyolította le, a HR-és belső kommunikációs csapat támogatásával.

  • A szervezet növekedésével – már több mint 600 munkavállónk van - párhuzamosan nőtt az igény a változatosabb és gyakoribb céges programokra, melyek lehetőséget teremtenek a külön lokáción dolgozók kapcsolódására, és az eltérő korosztályú kollégák bevonódására.
    A széleskörű munkavállalói programok ma már szinte minden versenytársunknál elérhetőek, fontos volt, hogy mi az FBS-nél is felvegyük a ritmust és változatos programokkal legyünk jelen az employee experience versenyben.

    A programokról beszámolunk a social media felületeinken (Facebook: https://www.facebook.com/fordbusinesssolutionshungary, LinkedIn: https://www.linkedin.com/showcase/ford-business-solutions-hungary), bekerültek az állásbőrzékre és egyetemi rendezvényekre készített kiadványainkba. 2025-től elindítottuk a belsős eseményekre fókuszáló hírlevelünket is, az Intraneten pedig eseménynaptárt hoztuk létre, hogy kollégáink strukturált formában értesülhessenek az aktuális eseményekről.

    Attrition adatok:
    - 2023: 16.3%
    - 2024: 10.7%
    - 2025 YTD: 3.1%

    A Ford Social Clubnak köszönhetően az FBS már versenyképes tud maradni a sokszor nagyobb budgettel rendelkező versenytársak kínálatával, a színes vállalati programok segítségünkre vannak az employer brandünk építésénél és hozzájárulnak a munkaerő megtartáshoz.

    “Fontosnak tartom, hogy egy vállalat ne csak az emberek munkavégzési helye legyen, hanem egy közösség is, legyen közösségépítő lehetőség és olyan kollégák is megismerhessék egymást egy program keretében, akik nincsenek egymással munkakapcsolatban minden nap. – Polcsik Nóra, Internal Control Coordinator

    “Miért szeretek programokat szervezni? Felemelő azt látni, hogy a kollégák jól érzik magukat az adott rendezvényen – és büszke vagyok rá, hogy ehhez én is hozzájárultam. 😊“ – Felföldi Roland, Pricing Specialist

  • A legnagyobb kihívás a rendezvény színvonalának egységes emelése volt. A csapat összefogásában a HR-csapatnak volt nagy szerepe, a rendszeres megbeszélések pedig segítették a tudásmegosztást, egységesítve a szervezés és lebonyolítás főbb mérföldköveit. 2025-ben megoldandó feladat volt, hogy már limitálnunk kellett a megvalósítható rendezvények körét, nem tudtunk minden ötletet támogatni, a munkavállalói igények figyelembevételével döntött a HR-csapat a programtervről.

    A Ford Social Club jól mutatja, hogy nem feltétlen kell nagy létszámú, profi csapat a változatos belsős progamkínálat kialakításához. A befektetett energia, a hozzáállás és a munkatársakba vetett bizalom hasonló eredményeket képes elérni, számos egyéb előny mellett. A munkavállalóink tanúi lehettek, hogy saját kollégáik önkétes munkája nyomán hogyan bővül az elérhető események köre, hogyan fejlődik a rendezvényeink lebonyolítása, és hogyan kapcsolódhatnak a napi munkán túl a szervezethez és kollégákhoz.

  • A Ford Social Clubbal egy jól működő, alulról építkező folyamatot foglaltunk keretbe, ahol a HR-csapat felülről jövő kezdeményezések helyett inkább keretet és támogatást biztosított azon önkénteseknek, akik a napi feladataikon túl szívesen szerveztek belsős programokat. Ez jó hatással volt a programok fogadtatására is, hiszen a munkavállalók ismerik a szervezőket, így a rendezvényekre is kíváncsiabbak. Ha egy dolgot kellene kiemelni, az az alulról építkezés és a folyamat természetes fejlődése, amelynek köszönhetően rengeteg jótékonysági és egyéb szórakoztató esemény jöhetett létre.

    Idézet a Ford Olimpia értekelő kérdőívéből: „Köszönjük az eseményt, nagyon jó volt, a 4 éves Ford karrierem alatt ez az esemény volt szerintem a legjobban megszervezve, és nagyon jó élmény volt!” „Remélem sikerül hagyományt teremteni vele, és akár minden évben részt vehetünk ilyen eseményen!”:)”(A válaszadók 97.8%-a értékelte „Jó”-ra vagy „Nagyon jó”-ra a 2024-es Ford Olimpiát.)

  • Az FBS HR csapata, akik összefogták az önkénteseket, magasabb szintre emelték az együttműködést, és a mai napig is biztosítják a hátteret a rendezvények lebonyolításához: Kriza András, Velez Kármen, Czvitkovicz Boglárka

    Gálosi Krisztina és Szaniszló Zsuzsa, akik az elsőkként szerveztek önkéntes rendezvényeket.
    A legaktívabb Ford Social Club tagok:
    Kiss Viktória, Kulik Dóra, Odorics Árpád, Polcsik Nóra, Somodi Viktória, Nika-Farkas Anikó, Tóth-Ézsias Edina. Felföldi Roland, Csontó Dorottya, Szabados Judit, Valkó Kinga, Vida György

  • Canva video: A projekt case study videója LinkedIn videó: A tavalyi év flagship eseményének, a Ford Olimpiának főszervezőjével készült videó LinkedIn videó: A tavalyi év flagship eseményének, a Ford Olimpiának főszervezőjével készült videó

  • Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.

Leave a Reply