- Nagyvállalat
- CIB_HR_Best_one_pager_Helyemen_vagyok 1-d498829d
-
2011-ben kezdtünk el stratégiai szinten foglalkozni a munkaadói márkával. Ekkor született meg a „CIB Spirit”, ami a vállalati kultúránk védjegye lett. Elmúlt években átéltünk igazi sikertörténeteket és voltak nagy küzdelmeink is. De, mint minden stratégiát, időről időre ezt is felül kell vizsgálni. Hónapokkal ezelőtt pedig kutatás sorozatot indítottunk, hogy a változó munkavállalói igényekkel összhangban megújítsuk munkaadói márkánkat. De vajon mit mutatnak az eredmények és milyen programokat indítottunk?
-
Ezt láttuk a kutatásainkból:
- A CIB egy olyan munkahely, ahova jó tartozni! De ezt a bankon kívül kevesen tudják, a bankszektor pedig kevésbé vonzó.
- A CIB Spirit fontos a kollégáinknak. De több az igény a közösségi élményekre, a Wellbeing-re és az elismerésekre!
Az alábbi célokat fogalmaztuk meg:
- Módosítsuk az EVP-jeinket, ahol szükséges
- Mondjuk el az erősségeinket szervezeten belül és kívül is
- Frissítsük fel a CIB Spirit portfoliót
- Csináljuk mindezt „CIB-esen”: legyen szerethető, maximalizáljuk a bevonást -
- Eldöntöttük, hogy 2024 folyamán megújítjuk a munkaadói márkánkat és létrehoztunk egy munkacsoportot a HR és a Marketing szakértőkből
- Átfogó kutatás sorozatot (belső és külső kérdőívek, versenytárs elemzés, fókuszcsoport beszélgetések, stb) indítottunk. Feltérképeztük a meglévő és a potenciális munkavállalók elvárásait és a bankkal kapcsolatos megítélésüket.
- Az eredményeket átbeszéltük felsővezetéssel és közösen gondolkodtunk velük arról, hogy milyen irányba fejlesszük a vállalati kultúránkat
- Az eredmények elemzése után újrafogalmaztuk az EVP-jeinket, és megalkottuk az új munkaadói márkaüzenetünket: CIB BANK, AHOL A HELYEMEN VAGYOK. Ahol számítasz és számítanak rád. Ahol egymást erősítik a vállalati és egyéni fejlődési célok. Ahol nem kell választani a teljesítmény és a jóllét között. Ahol megélheted a munka és magánélet egyensúlyát. Ahol egyszerre lehetsz önmagad és a közösség tagja. Ahol elmondhatod, helyeden vagy.
- Közös kutatást indítottunk a Mélylevegő Projekt-el, hogy kiderítsük, mennyire érzik a helyükön magukat a magyar munkavállalók. Az eredményeket házon belül és kívül is publikáltuk (CIB közösségimédia-felületein, sajtóközleményekben, előadásokon, interjúkban, PR anyagokban)
- Négyrészes „Helyemen vagyok” videó sorozatot indítottunk a Facebookon és TikTokon. Rujder Vivien és Elek Ferenc színészek olyan munkahelyi szituációkat jelenítettek meg, amelyeket látva egyértelmű: ha a munkahelyed most ilyen, akkor nem biztos, hogy a helyeden vagy!
- A Helyemen vagyok programsorozattal természetesen a kollégáinkhoz is szóltunk! Munkatársainknak premiervetítést és kerekasztal-beszélgetést szerveztünk, amelyen a munkahelyi jóllét kérdéseiről beszélgetett a CIB HR-vezetője, Tóth Györgyi, a Mélylevegő Projekt szakértője és a kampányvideók szereplői és forgatókönyvírója.
- Tovább folytatódott a CIB Spirit munkatársi program portfoliónk átalakítása. Az új programok mellett arról beszéltünk a kollégáinknak, hogy közösen milyen munkahelyet építünk, miben különböztetjük meg magunkat a versenytársaktól, hogyan változik a 14 éve létrehozott CIB Spirit munkáltatói márkánk.
- Különleges belső kampányt indítottunk a kollégáink bevonásával -
- Átalakítottuk a CIB „Alkotói szabadság” programját és kétszeresére emeltük a Sabbatical távollét keretet. 2025-ben 87 kollégánk kapott lehetőséget az 1 vagy 2 hónapos feltöltődésre. Talán kitalálhattuk volna egyedül is, de a program átalakításába bevontuk a kollégáinkat.
- Bevezettük az új csoportos egészségbiztosítás programunkat, melyhez az első napon 1974 kollégánk csatlakozott.
- A képzési portfolióban is kiemelten foglalkozunk a wellbeing témákkal (Legyél jól a bőrödben!, Hogyan navigálj a változásban, stb)
- Megszerveztük az év legnagyobb CIB-es önkéntes programját! Ezt a szombati munkanapot az egész bankban az önkéntes munkának szenteltük és többszázan tettünk valami igazán hasznosat.
- Újra indítottuk a CIB Klubot, megújítottuk a CIB Spirit all staff napot! A rendezvényen bemutattuk 20 kollégánk elképesztő művészeti alkotását is.
- Sok CIB-es azért is érzik helyén magát, mert összetartó a közösség, és élmény a munka után is néha együtt lenni! A hármasugrás kihívásunkban a CIB-es csapatok mutatják meg magukat: amikor önkéntes munkát végeznek, vagy épp együtt lazulnak. De vajon el tudják-e mondani, hogy konkrétan mit is dolgoznak (úgy, hogy a gyerekek is megértsék)?
- Top értékesítők, támogatók és jubilálók mellett díjaztuk a legjobb csapatokat, és azokat a vezetőket is, akik kiemelten figyelnek munkatársaik egyensúlyára.
- Felülvizsgáltuk az elismerési portfoliónkat. Az új munkatársi díjazási rendszer fenntartható, jobban támogatja a tanulást és erősebb fókusz került a munkavállalói élményre.
- És megyünk tovább: casting-ra hívtuk azokat a kollégáinkat, akik szívesen bemutatnák: milyen, amikor a „helyükön vannak”. Legyen az egy sikeres tárgyalás, vagy akár egy esti meseolvasás. A jelentkezőket profi sminkes és meglepetés riporterek fogadták: Simák Pál CEO, és Tóth Györgyi HR vezető. Végül 4 kollégával készültek el a „Helyemen vagyok!” kampány videók, amelyeknek CIB-en belül nagy sikerük van! (Alig várjuk, hogy kifele is megmutassuk, ez az ősz folyamán lesz látható!) -
A CIB-ben a kollégáink jólléte a stratégiánk szerves része, és kiemelt vezérigazgatói prioritás. Közép és hosszú távon is arra törekszünk, hogy mindenki elégedetten elmondhassa: a CIB Bank az a munkahely, ahol a helyén van. Könnyűnek hangzik, pedig nem az! Az országos kutatásunkból látjuk, hogy a magyar munkavállalók alig 12%-a érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, és a dolgozók alig egyharmada tudja megvalósítani a munka-magánélet egyensúlyt (A felmérést a CIB Bank megbízásából, a Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft. készítette). Pedig az egyensúly, a támogató, rugalmas munkakörnyezet az első helyen szerepelnek a „mit keres a munkavállaló” listákon. Persze van eltérés abban, hogy ki mit keres egy munkahelyen: stabilitás, kihívások, fejlődés, stb. A sok változó között egy biztos: hogy a munkahelyválasztás egy útkeresés, ahol a helyünket keressük. Olyan munkát, munkahelyet, közösséget keresünk, ahol azt érezzük, hogy a helyünkön vagyunk. És ha ezt megtaláltuk, akkor az nemcsak a szakmai életünkre van pozitív hatással, hanem az életünk minden területére.
Büszkék vagyunk arra, hogy:
Több platformon beszédtémává tettük, hogy milyen egy jó munkahely, és a CIB mit tesz azért, hogy a munkatársai a helyükön érezzék magukat
A 2024-es hathetes videós kampánnyal összesen közel 2,7 millió embert értünk el
Ugyanebben az időszakban a normál oldallátogatói számon túl több mint 50 ezren látogattak el a karrieroldalunkra
Mindhárom kiemelt kategóriában (Welbeing, közösségi élmény, elismerés) jelentősen újítottunk a CIB Spirit portfolión és több, mint 10 kezdeményezést indítottunk /alakítottunk át a kutatási eredmények alapján
A fenti adatok is jól mutatják, hogy a tartalmak és a kampány mondanivalója megszólította a célközönséget, és felkeltettük figyelmüket a CIB Bank, mint vonzó munkahely iránt, ahol megtalálhatod a helyed. És a kampány hatására egyre több belső beszélgetésen hangzik el a CIB-ben a mondat: „Én úgy érzem, itt a helyemen vagyok." -
Tudjuk, hogy a sikerhez kell: dedikált csapat, bátorság, felsővezetői támogatás, bevonás, együttműködés, agilitás, de most mi pont nem erről akarunk itt beszélni. Inkább arról, amiről kevesebb szó esik a pályázatokban. Mégpedig az, hogy milyen nehéz döntéseket kell meghozni a projekt során.
Konkrétan egy -a munkatársakat érintő - jól működő szolgáltatást kellett abbahagynunk, hogy a tervekben szereplő kezdeményezéseket végig tudjuk csinálni. Természetesen megpróbáltuk mindezt korrekten lebonyolítani: jó előre jeleztük a cég felé a várható változást, kifejezetten sokat kommunikáltunk erről a kollégáinknak, megpróbáltuk elmondani a döntés mögötti okokat, elegendő időt adtunk a változásra való felkészüléshez. De nem szépítjük: ettől még nehéz volt a döntés és az adott időszak! -
2011 óta úgy fejlesztjük a CIB Spirit munkáltatói márkánkat, mintha a saját gyerekünk lenne. 14 év pedig sok idő! Büszkék vagyunk arra, hogy a „kölyök” nagy kamasz lett: kicsit még pattanásos, de már csajozik/pasizik, és mindenki riválist lát benne. Nemcsak azért szeretjük, mert a miénk! Néha persze hibázik, de igazán szerethető és az ellenőrzőjében is jó jegyeket látunk. Mi pedig jó szülőként tovább támogatjuk, vigyázunk rá, és néha feltesszük a fontos kérdéseket: jó úton járunk? Ugyanaz még a cél? Miben tudunk még fejlődni? Egy biztos: Mi továbbra is olyan munkahelyi közösséget építünk, ahol azt érezzük, hogy a helyünkön vagyunk!
-
HR területről: Tóth Györgyi, Szombati Bea, Tilaji Zita, Tasner Virginia, Berta Roland, Kulcsár Zoltán
Marketing/Kommunikációs területről: Bohátka Eszter, Szinai Ádám - CIB Bank Zrt
Leave a Reply
You must belogged in to post a comment.