- KKV
- HR360_DreamJobs projekt_HRBEST-e440e033
-
A HR-szakma szereplői gyakran szigetszerűen működnek, kevés lehetőségük van más szakmabeliekkel tapasztalatot cserélni vagy hiteles példákon keresztül gyakorlati tudást, inspirációt szerezni. Ennek hiányát és a közösséghez tartozás igényét felismerve, egy olyan közösség és tér létrehozását tűztük ki célul, ahol a hazai HR szakma szereplői kapcsolódhatnak, tanulhatnak, inspirálódhatnak egy ingyenes szakmai és networking eseménysorozat keretein belül. Így indult útjára a HR360° Meetup sorozatunk.
-
A kezdeményezés kisvállalati környezetből indult, nonprofit szemlélettel. Célunk, hogy a hazai HR-szakemberek számára egy elérhető, inspiráló és gyakorlatorientált eseménysorozatot hozzunk létre. Elvárásunk volt legalább 50-60 fős részvétel eseményenként, 80%-os elégedettség, és minimum 30%-os visszatérő látogatói arány. Az eseményeken továbbá 3-4 kiváló HR szakember szerepeltetése is a céljaink között szerepel, amely kiemelten sikeresnek tekinthető három sikeresen zárult esemény után.
-
A HR360 meetup eseménysorozatot az az alapgondolat hívta életre, hogy a hazai HR-szakmában szükség van egy olyan közösség megteremtésére, amely előmozdítja az őszinte szakmai párbeszédet, gyakorlati tudásmegosztást és támogató környezetet, ahol cégmérettől és tapasztalati szinttől függetlenül találkozhatnak, tanulhatnak, inspirálódhatnak a szakma képviselői. A megvalósítás során tudatosan nonprofit irányba vittük az eseményeket, hogy valóban értékalapon működjünk és mindenki számára nyitott platformot teremtsünk.
A stratégia középpontjában három pillér állt:
1. Szakmai hitelesség – Olyan neves előadókat hívtunk meg, akik elismert és átfogó tapasztalattal rendelkező szakértők a saját területükön (pl. Mercedes, Brandfizz, Bayer, Bonafarm, Heineken, STRT, BME, Future Proof Consulting).
2. Közösségépítés – A szakmai részt követően minden alkalommal egy networking party követi, ahol a résztvevők jóízű beszélgetések közben, közösen dönthetnek a következő esemény témájáról - így tudunk valóban valós igényeiknek megfelelő eseményeket szervezni.
3. Organikus növekedés – Az esemény során tudatosan nem használtunk fizetett hirdetéseket, mivel szerettünk volna egy organikusan növekedő eseménysorozatot készíteni - a kommunikációt így LinkedInen, hírlevelekben és szakmai csoportokon keresztül végeztük.A megvalósítás lépései:
- Az események koncepciójának kidolgozása és pilot esemény szervezése
- Helyszínkeresés és partnerségek kialakítása (pl. cégek, egyetemek)
- Előadók felkérése, tematika egyeztetése
- Meghívók, regisztrációs felület és eseményaktivitások kialakítása
- Események lebonyolítása, résztvevői visszajelzések gyűjtése, közös párbeszéd kialakítása
- Eredmények kiértékelése és következő esemény tematikájának meghatározása közösen2025-ben összesen három eseményt valósítottunk meg: márciusban, áprilisban és júniusban, a következő témákkal: wellbeing programok, változásmenedzsment (leépítés, akvizíció, növekedés), munkaerő-megtartás.
-
Az eseménysorozaton összesen több mint 200 HR-szakember vett részt, köztük HR-vezetők, egyéni szakértők, cégtulajdonosok, kutatók és egyetemi hallgatók. A visszajelzések alapján a résztvevők 95%-a ajánlaná az eseményt másnak, a visszatérő résztvevők aránya pedig meghaladta a 40%-ot. A KPI-okat túlteljesítettük: a célként kitűzött 50-60 fős részvételt minden eseményen bőven meghaladtuk, és a közösség építése is látványosan beindult köszönhetően az érdekes aktivitásoknak és helyszínnek.
Szervezeten kívül a szakma részéről számos pozitív visszajelzést kaptunk:
"Formabontó ez a talkshow formatum, dinamikusabb mint a konferencia kerekasztalok. Sok múlik az előadókon és a témaválasztáson. Jól éreztem magam.", "A panelben szuper volt a többféle megközelítés, multi és startup élményekkel a hátam mögött nagyon jó volt minden véleményhez kapcsolódni. 😉 Itt is látszódik, hogy a diverzitás mindenben ott van. Értékes gondolatokat vittem el magammal.", "A rendezvény minden apró részlete rendben volt! Szuper helyszín, nagyon figyelmes vendéglátás, a szakmai előadás és a kerekasztal beszélgetés nagyon motiváló és tartalmas volt. Köszönjük a meghívást, biztos, hogy a következő rendezvényekre is ellátogatunk."Szervezeten belül is megerősödött az együttműködés: a projekt minden tagja kiemelkedő lelkesedéssel dolgozott a projekteken, mivel valódi értelmet és értéket látott benne. Ez volt az első ilyen jellegű esemény, amit szerveztünk, így nagyon büszkék vagyunk rá, hogy ilyen értékes eseményeket tudtunk létrehozni. Többen szakmailag is fejlődtek az előadókhoz és résztvevőkhöz való kapcsolódás révén.
-
A HR360° Meetup sorozat pozitív hatást gyakorolt cégünk employer branding megítélésére, szakmai hitelességére és kapcsolati hálójának bővítésére. Bár a projekt nem üzleti haszonszerzés céljából indult, mégis több indirekt előnyt hozott:
- Új, értékalapú, hosszú távú partneri kapcsolatok alakultak ki, amely új együttműködési lehetőséget és szakmai elmélyülést jelent
- Növekedett a cég szakmai láthatósága HR körökben, amely elősegíti további események létrejöttét és a közösségépítés erősödését
- Növekedett azoknak a HR szakembereknek a köre, akik együttműködési, előadói szándékkal és tudásanyag-építéssel kapcsolatban keresnek fel bennünket
- A magas érdeklődésnek és a kijelölt céljainknak a hatására ősszel tovább folytathatjuk az eseménysorozatot, illetve a pozitív fogadtatásnak köszönhetően egyéb szakmai tartalmak, képzések, együttműködések lehetőségét is megalkothatjuk, amely tovább mélyítheti a hazai HR közösség, események és képzések színesítésétA piacon ezzel a formátummal egyedülálló pozícióba kerültünk: olyan szereplőként vagyunk jelen, aki nemcsak beszél az értékekről, hanem aktívan tesz is a szakmai közösség építéséért. A projekt révén cégünk szakértői szerepbe került a HR területén, amit a jövőbeni üzleti lehetőségekben is kamatoztathatunk.
-
A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy erőforrás- és költségkeret nélkül, teljesen nonprofit módon szervezzünk magas színvonalú eseményeket. A szervezés minden lépése – helyszínbiztosítás, előadók felkérése, kommunikáció, technikai lebonyolítás, marketing, design – belső kapacitásból valósult meg, ami komoly időmenedzsmentet és fókuszált csapatmunkát igényelt. Ha újrakezdenénk, már az elején kialakítanánk egy stabil partnerségi kört (pl. támogató cégek, szakmai szervezetek), hogy még fenntarthatóbbá tegyük a működést. A legnagyobb tanulság az volt, hogy valódi értékteremtéshez nincs szükség nagy költségvetésre – elég egy hiteles cél, elkötelezett csapat és a szakmai közösség iránti őszinte nyitottság.
-
A HR360° nem egy üzleti célú kezdeményezés, hanem őszinte tudásmegosztásra épülő eseménysorozat, amit közösen formálunk a résztvevőkkel. Ez a nyitottság és partnerség-alapú szemlélet tette hitelessé és szerethetővé a projektet. A résztvevők nem csupán hallgatóság, hanem aktív alakítói a tartalomnak: ők dönthetnek a következő témáról, véleményt mondhatnak a formátumról, és értéket vihetnek haza – majd vissza saját szervezetükbe. A formabontó, talkshow-szerű szakmai panel és az azt követő kötetlen networking lehetővé teszi az élő párbeszédet és kapcsolatépítést – nemcsak HR-esek, hanem cégtulajdonosok, kutatók és hallgatók között is. Így valóban alulról építkező, értékalapú HR-közösség jött létre – szponzorok, belépődíjak és reklám nélkül. Ez az őszinte, emberközeli megközelítés az, ami a projektet kiemelkedővé tette a szakmai térben.
-
A projektet egy sokszínű csapat valósította meg: Bajor Márton (Quantum) a szakmai koordinációért, előadók felkéréséért, moderálásért, Reitmesz Kornél (DreamJobs, Quantum) a designért, marketingért, operatív lebonyolításért felelt. Varga Károly (Bond Beyond, Crafthub) és Tikos Gergely (Crafthub) a logisztikáért, helyszíni szervezésért, operatív lebonyolításért feleltek, míg Bőhm Zsombor (DreamJobs, Quantum) szakmai koordinációért partnerségek kialakításáért, kapcsolati menedzsmentért felelt.
- Dreamjo.bs
- CraftHub
Leave a Reply
You must belogged in to post a comment.