MIÉRT NE LEHETNE MEGKÉRDŐJELEZNI, AMIT A MUNKÁRÓL GONDOLUNK?

Magyar Telekom


 

Mi a pályázatban bemutatott projekt / megoldás előzménye, oka? Milyen üzleti problémát akartok / akartatok megoldani vele? Milyen szükségletek hívták elő?

– a korábbi EB kampányaink általában egy szegmensre fókuszáltak (pl.: IT), ezekben a szegmensekben sokat javult az awarenessünk, így eljött az ideje egy általánosabb image kommunikációnak.,

– a kampányt megelőző időszakban nagyon nagy hangsúlyt fektetettünk arra, hogy élhető munkahelyet teremtsünk, és olyan juttatásokat, programokat vezettünk be, amiket mindenképp szerettünk volna a nagyközönségnek is megmutatni

– a Telekom munkáltatóként is felvett egy úttörő, kísérletező szerepet

– a kampány vizuális része egyben egy nemzetközi kampány itthoni implementálása is volt

Írd le milyen vállalati környezetben, milyen céllal, milyen elvárások mentén indult el a nevezett HR-aktivitás. Amennyiben pontos célszámokat, KPI-okat (Key Performance Indicator) is meghatároztatok, írd le ezeket is!

– a Telekom évek óta első helyen végez a kategóriájában a PwC és a Randstad felmérésein, ezt szerettünk volna megtartani, illetve erősíteni a pozíciónkat az összesített listákon

– ugyancsak ezekből a felmérésekből kiderült, hogy a rugalmasság, a távmunka lehetősége felértékelődött az álláskeresők szemében a teljes sokaság körében

– üzleti célunk volt a vonzóság növelése, a toborzás megkönnyítése

– továbbá megismertetni a Telekomot, mint rugalmas, gondoskodó vállalatot, és egyben bemutatni úttörő szerepét ezen a területen; “Miért ne lehetne megkérdőjelezni, amit a munkáról gondolunk?” – tettük fel aztán a kérdést a kampány során

Írd le a HR-aktivitás pontos menetét! Milyen alapgondolatok mentén zajlott a megvalósítási stratégia kialakítása? Mi volt a stratégia, amivel a fenti célokat el kívántátok érni? Milyen lépésekben zajlott a megvalósítás?

– a megvalósítás első lépése a a 4 napos munkahét pilotja volt, ami 2022. július 1-től indult.

– az ezt követően, ősszel induló PwC-vel közös 4 napos munkahéttel kapcsolatos átfogó kutatásunkat 12.000 ember töltötte ki, a pilot indulásáról, és a kutatás ,valamint a pilot eredményeiről szóló konferenciánkról minden nagyobb médiafelület részletesen beszámolt.

– következő lépésként a 2023-as munkáltatói márka kampány első fázisában online csatornákon konkrétumok szintjén mutattuk be a Telekom egyedi rugalmasságot támogató megoldásait: pl. a cafetériából extra szabadnapok vásárlásának lehetőségét vagy a 4 napos munkahét tesztelését

– a különleges üzenetek mellett a kevésbé új, ám annál vonzóbb távmunka is része volt a kampányban használt csomagnak, hiszen a szellemi munkát végzők között ez továbbra is vonzó lehetőség, miközben az aránya a nagyvállalati szegmensben egyre csökken

– a második fázisban továbbra is használtunk online csatornákat, de behoztunk újakat, és már köztéri, PR megjelenéseink is voltak

– WMN együttműködés: 1 podcast és 2 cikk

– 24.hu együttműködés: 1 videó

– millásreggeli interjú

– köztéri megjelenések, az adott környékre/felületre szabott üzenettel

– köztéren a felületre szabott üzenetek többek között ezeket jelentették:

– forgalmas csomóponton: „Ne az legyen a kihívás, hogy megelőzd a dugót”

– villamoson: „Annyi időd van csak kondizni, hogy futsz a villamos után?”

– metróállomáson: „Ne az legyen a kihívás, hogyan tudod jól hallani a meetinget a metrón”

– és természetesen ezeket a felvetéseket fel is oldjuk azzal, hogy nálunk mindezek miatt nem kell aggódni a rugalmasság, a távmunka lehetősége miatt

– a téma tehát továbbra is a wellbeing maradt, de ezúttal nem konkrét juttatásokat mutattunk be, hanem azt próbáltuk átadni, hogy „nálunk a kihívások csak szakmaiak”, és hogy itt nem kihívás a minőségi élet munka mellett

– az online hirdetések esetében már nem a felülethez szabtuk az üzenetet, itt azt jelentettük ki/kérdeztük, hogy:

– „Minőségi élet munka mellett is”

– „Nyitott pozíciók csak szakmai kihívásokkal”

– „Te össze tudod egyeztetni a munkát minden mással?”

– az üzenetek megfogalmazásánál természetesen nagyon fontos volt a hitelesség, miközben a kampány oldalán transzparensek voltunk azzal kapcsolatban is, hogy bizonyos területeken nálunk sem érhető el ez a fajta rugalmasság

– a 2022-2023-as időszakban folyamatosan megosztottuk a 4 napos munkahét kapcsán összegyűlt tapasztalatokat a médiában, konferenciákon és más cégek számára is vállaltunk tanácsadást

Írd le milyen eredményeket értetek el a pályázati HR-aktivitással? Milyen volt a lebonyolítás fogadtatása szervezeten belül / kívül? Amennyiben meghatároztatok előre KPI-okat, mennyire sikerült ezeket teljesíteni? Milyen hatást gyakorolt az aktivitás a szervezetre? Milyen visszajelzések érkeztek az aktivitásokkal kapcsolatban?

– a 4 napos munkahét tesztjének óriási médiavisszhangja volt, rengeteg organikus megjelenést hozott , és a hatása a main napig tart

– a PwC 2023-as kutatása alapján nagyon sokan kötik a 4 napos munkahét és a rugalmasság témáját a Telekomhoz

– a 2023-as munkáltatói márka kampány két fázisa alatt az online hirdetéseink és egyéb megjelenéseink több mint 2.3 millió embert értek el (reach), hirdetéseink pedig több mint 7.7 millió alkalommal jelentek meg (impression)

– a kampány első fázisának:

– Traffic jellegű hirdetései (Meta) 2.58%-os átkattintási rátával (CTR) futottak

– Reach jellegű hirdetési (GDN) pedig 1.07%-ot értek el

– a második fázis:

– Traffic jellegű hirdetései (Meta) 1.45%-os átkattintási rátával (CTR) futottak

– Reach jellegű hirdetési (GDN+Meta) pedig 0.57%-ot értek el

– a 24.hu által készített videót/cikket 2023.11.16-áig kb. 200.000 felhasználó látta

– a WMN-en megjelent tartalmak számai 2023.12.05-ig

– 40.847-en olvasták a cikkeket/hallgatták a podcastet

– a cikkekről és a podcastről szóló posztok a Facebookon 384.156 embert értek el

– ugyanezeknél a posztoknál az „engagement”-ek száma (reakció, komment, megosztás)39.278 volt

Írd le, milyen hatást gyakorol a projekt / megoldás az üzletmenetre? Milyen előnyökre tehet szert ezáltal a vállalat a piacon?

– a 4 napos pilot a bejelentése óta rengeteg organikus sajtómegjelenést generált, és a 2023-as PwC felmérés szerint az emberek erősen asszociálják a 4 napos munkarendet és a rugalmasságot a Magyar Telekommal

– a mi példánkat követve azóta több vállalat kezdte el a gondolkodást a 4 napos munkahét lehetőségén, vagy más wellbeing kezdeményezésen

– számos cég képviselője keresett meg bennünket tudásmegosztás céljából, és természetesen nekünk is volt alkalmunk tanulni másoktól; erősödtek a kapcsolataink és sikerült valódi diskurzust indítani a témában

– a munkáltatói márka kampány tovább erősítette a gondoskodó munkavállaló arculatunkat, és a jelöltek gyakran említik, hogy többek között azért is jelentkeztek egy pozíciónkra, mert tudják, hogy rugalmas a vállalat

Mi volt a legnagyobb kihívás a projekt során? Mit csinálnátok másképp? Mi volt a legnagyobb tanulság a projektből? 

– a 2023-as munkáltatói márka kampánnyal kapcsolatban a legnagyobb kihívást a büdzsénk megfelelő beosztása jelentette, igyekeztünk a kreatív költségeket alacsonyan tartani a médiabüdzséhez képest, utóbbit pedig megfelelően elosztani a különböző felületek között; mivel egy ilyen típusú kampány közel sem rendelkezik a lakossági kampányok médiabüdzséivel, nagyon fontos a költséghatékony, egyedi, organikusan is jól terjedő tartalmak használata

– kiderült, hogy bár a távmunka korántsem új dolog, és nem is nevezhető nagyon különlegesnek, mégis nagyon sokakat foglalkoztat

– a toborzók személyes megéléseit, miszerint az interjúkon még mindig az az egyik leggyakrabban elhangzó kérdés, hogy mennyit lehet otthonról dolgozni, megerősítette a kampány első szakasza is, ahol a távmunkával foglalkozó hirdetés kiemelkedően jól teljesített a maga 4.81%-os átkattintási arányával

– az első fázis többi üzenete ennél kevésbé látványos eredményt hozott, de az így is látszik, hogy az itt használt konkrétabb üzenetek (távmunka, 4 napos pilot, cafetériából szabadság, felelős munkahely) jobban rezonáltak az emberekkel, mint a második szakasz általánosabb üzenetei (csak szakmai kihívások)

Mi az az EGY megkülönböztető jegy, amitől igazán sikeres lett a projekt?

– a kiindulási pont adatalapú volt, a kampány témájának kiválasztásakor arra támaszkodtunk, hogy mit mondanak a kutatások a munkavállalói elvárásokról

– a wellbeing, gondoskodó munkahely, munka-magánélet egyensúly témát sokrétűen ragadtuk meg, és nem csak kommunikációs eszközökkel nyúltunk hozzá, hanem a 4 napos teszteléssel a tettek szintjén is megragadtuk. Ezen belül a kampányban sikerült jól kiemelni egy-egy specifikusabb témát, és azt a célcsoportnak megfelelő felületen és stílusban tálalni

– a 4 napos munkahét teszteléséhez kellett az úttörő szerep, a bátorság, a kísérletezési vágy és egy olyan szervezeti kultúra, ami ezt lehetővé teszi

– a munkáltatói márka kampány üzenetei akkor működnek igazán, ha önazonosak, őszinték, de akkor is lehet büszkén beszélni pl. a rugalmasságról, ha az nem érvényes egyformán a szervezet egészére, feltéve, hogy ezt a részt sem hallgatjuk el

Nevezz meg a folyamatban részt vevő kollégákat. Írd le mit tett hozzá a folyamathoz!

– a 4 napos munkahét tesztelése és kommunikációja belső erőforrásból valósult meg, a kutatást a PwC-vel közösen készítettük

– a 2023-as kampány kreatív koncepció kidolgozása és megvalósítása a mito kreatív ügynökség érdeme

– médiaügynökségünk Wavemaker volt, akik segítettek megtalálni a legjobb felületeket

– a kampány megjelenésének alapját adó grafikákat és egyéb arculati elemeket a Deutsche Telekom központi EB csapatának köszönhetjük

– az aktuális munkaerőpiaci trendeket a PwC kutatásaiból tudtuk meg

-sok ötlettel és visszajelzéssel támogatott minket a Telekom PR csapata

– az egészet pedig a Telekom Employer Branding csapata fogta össze