- Nagyvállalat
- Skillverse_HRBest_OnePager._new-133ab09a
-
A projekt előtt minden T-Systems egység maga felelt a képzésekért, ami számos esetben hatékonyságvesztést eredményezett: ugyan azokat a képzéseket minden T-Systems egység megszervezte, ami az L&D-s kollégák leterheltségéhez vezetett. A költségvetés felhasználása sem volt optimális és mivel az LMS nagyon fregmentált volt, a tanulók is elveszettek voltak a képzési kínálat dzsungelében. Erre próbáltunk megoldást keresni a Skillverse projekttel.
-
A projekt célja egy olyan globális, az üzleti igényeknek megfelelő, általánydíjjal finanszírozott, kedvező áron vásárolt képzési képzési portfólió kialakítása volt, ami a kollégák számára vonzó és könnyen elérhető. Első körben célunk az volt, hogy flat fee modell által finanszírozott, magas színvonalú képzéseink a T-Systems és leányvállalatainak 25.000 dolgozója számára eléhetőek legyenek és legalább 1.000 regisztrált résztvevőnk legyen az indulás évében.
-
A projekt 2023 márciusában indult, és magában foglalja a program előkészítésének, tervezésének, megvalósításának, éles indításának, felfutási szakaszának fázisait valamint az operációt. A munka a szükségletek feltérképezésével kezdődött. Világosan látszott, hogy egy globális képzési katalógusra van szükség, ahol oktató által vezetett online, angol nyelvű tréningekkel egységes, összehangolt képzési lehetőséget tudunk kínálni minden régió számára. A tréningek Magyarországon és Indiában kerülnek beszerzésre. A kollégáknak a magyar és az indiai beszerzéssel karöltve ki kellett választani azokat a szolgáltatókat,akik eleget tudnak tenni a szigorú feltételeknek és a szolgáltatás jogi hátterét is biztosítani kellett megfelelő szerződésekkel. Fontos volt, hogy a résztvevők egyetlen belépési ponton keresztül érhessék el az összes tartalmat a Learning Management System (LMS) segítségével, amely egyszerű navigációt és egységes szolgáltatást biztosít világszerte. Ehhez az kellett, hogy meglévő rendszerek összhangban legyenek egymással. A képzések finanszírozása az egyszerű és hatékony általánydíjas rendszeren keresztül történik, amely leváltja a hagyományos, használat alapú fizetési rendszert. Ehhez kidolgozásra került az árazási modell, mely meghatározta, hogy egyes országok mennyit általánydíjat fizetnek be és kidolgozásra került a tréningköltségek Magyarországról és Indiából való átszámlázásának folyamata is. Az első pilot tréningen spanyol kollégák egy csapata vett részt és nagyon pozitív visszajelzést kaptunk, mely erőt adott a folytatáshoz és 2024. szeptemberétől teljes gázzal dübögött a Skillverse, melynek népszerűsítéséhez minden országban roadshowt is szerveztünk, ahol bemutatuk a képzési modellünket.
-
A projekt fogadtatása mind szervezeten belül, mint kívül nagyon pozitív volt. Az általánydíjas képzési modell iránt más cégek is érdeklődtek már. 2024 év végére bebizonyosodott, hogy a modell működik:világszerte 26.000 dolgozó - a teljes T-Systems állomány 95%-a - éri el a Skillverse tréningeket. Bár az álomhatárt, az 1.000 regisztrált résztvevőt, nem értük el 2024 év végéig, de 723 résztvevővel a célunkat 72%-osan teljestettük. Az NPS mutatónk 48, ami nagyon meggyőző, tekintve, hogy a legjobb német tréningénél ez 200+%-kal magasabb és ezzel 120%-osan teljesítetük ezt a KPI-t. A CSAT mutatónk 86%, a cél 90% volt. Az első év nagyon eredményes volt. Azt reméltük, hogy 2025 lesz a finomhangolás éve és a 2024-esnél még is szebb eredményeket tudunk produkálni.Ezt azonban a kialakult gazdasági válság felülírta és az első negyedév az újratervezésről szólt. A második negyedévben már az új modell szerint működtünk és elindítottunk egy új tendereztetési folymatot Indiában, melynek eredményeként az eddigi 3 tréningszolgáltató mellett idén 2 újabb indiai vendort vonunk be a Skillverse égisze alá, ezzel is növelve a költséghatékonyságunkat.
-
A Skillverse projekt üzleti hatása több szinten is jelentős, és közvetlenül hozzájárul a vállalat piaci versenyképességének növeléséhez. Az egyik legfontosabb előny az általánydíjas (flat fee) modell bevezetése, amely lehetővé teszi, hogy nagy számú munkavállaló részesüljön magas színvonalú képzésekben alacsonyabb egy főre jutó költséggel. Ez jelentős költséghatékonyságot eredményezett a korábbi, széttagolt képzésszervezési gyakorlathoz képest, és a nagy volumenű megrendeléseknek köszönhetően kedvezőbb árakat is sikerült kialkudni a szolgáltatókkal.
A Skillverse központi csapata gyorsan és rugalmasan képes reagálni a folyamatosan változó képzési igényekre, ami támogatja az üzleti agilitást. Ez a rugalmasság különösen értékes egy gyorsan változó, digitális környezetben, ahol az új ismeretek gyors elsajátítása versenyelőnyt jelenthet. Emellett a központi LMS rendszer révén egységes, globális képzési platformot sikerült kialakítani, amely minden régió számára azonos minőségű és elérhetőségű képzéseket biztosít. Ez erősíti a vállalati kultúrát és biztosítja a tudás egységes szintjét világszerte.
A képzési lehetőségek széles köre, könnyű elérhetősége és magas minősége hozzájárul a munkavállalói elköteleződéshez, elégedettséghez és a tehetségek megtartásához, emellett a vállalat vonzerejét is növeli a munkaerőpiacon. A projekt skálázhatósága révén további üzleti egységek és országok bevonása is lehetővé válik, ami nemcsak működési, hanem márkaépítési szempontból is értékes előnyt jelent.
Összességében a Skillverse egy olyan stratégiai képzési megoldás, amely támogatja a hatékonyságot, erősíti a belső kohéziót, és elősegíti a piaci pozíciók erősítését egy fenntartható és versenyképes működési modell mentén.
-
A Skillverse projekt tele volt és van a mai napig kihívásokkal. Ilyen volt például a TSI családon belüli bizalomhiány. A másik nagy kihívás a rendszer nagyfokú összetettsége volt: szerződéseket, folyamatokat, és működési eljárásokat kellett több szervezetre és 2 képzési központ számára definiálni, ami embertpróbáló feladat volt. Az adatbiztonsági megfelelőség is nagyon hangsúlyos szerepet kapott.Be kellett bizonyítanunk, hogy a személyes adatok Európai Unión belüli és kívüli kezelése során megfelelünk az adatvédelmi előírásoknak.A legnagyobb kihívás a tréningek árazása: néhány tréningcég nem a legkedvezőbb árát ajánlotta – az árképzés erősen igazodott a nyugat-európai szintekhez. Megkezdődtek az újratárgyalások a beszállítókkal és intenzív kommunikációs kampány indult. Nagyon sokat léptünk előre ezen a téren, de még van mit dolgoznunk, hogy elérjük a 200EUR/fő átlagárat. A legnagyobb tanulság az, hogy összefogással a lehetetlennek tűnő dolgokat is meg lehet valósítani.
-
A projekt sikerének a titka az általány díjban rejlik. Mivel nagyon sok résztvevőt tudunk bevonzani a képzéseinkre, ezért a szolgáltatók az átlagosnál jobb árat tudnak adni nekünk, ami ahhoz vezet, hogy sokkal több embernek tudunk szakmai fejlődési lehetőséget kínálni.
-
Georg Pepping, Belley Éva, Madhuri Bhandare - lelkes szponzorok és támogatók, Klaus Scheile - messzelátó ötletgazda, Annamaria Kristoff - a fáradhatatlan projktmanager, Vörösné Fülöp Barbara- operatív működés megálmodója, Anger Anita - folyamatfeltérképező, Iuliana Barb - szerződések anyja, Molnár Andrea és Parajkta Bhandare - képzési plattformok, Monica Jaiswal - tréning portfólió, Szőcs Lilla, Seszták Anikó és Zimán Roland - segítők
-
-
Összefoglaló - miről is szól a Skillverse?
- Deutsche Telekom IT Solutions
Leave a Reply
You must belogged in to post a comment.