Danubius Hotels Zrt.: Vitalizálj velünk! Az Ensana munkatársi jóllétprogramja

150 150 HRBEST
  • Nagyvállalat
  • Vitalizálj velünk!-pályázat_final-cba6733e
  • Átfogó programot szerettünk volna kínálni munkatársainknak azzal a céllal, hogy segítsük őket egy egészségesebb életforma felé. Hisszük, hogy az egészségesebb munkatársak boldogabbak, kiegyensúlyozottabbak, ami a saját életminőségüket javítja, mindemellett, hitünk szerint vendégeink elégedettsége munkatársaink elégedettségén és jó közérzetén is múlik. Kollégáink nagy része akár évtizedek óta munkatársunk, rengeteg időt töltve munkahelyén, a mindennapokban nehéz időt és energiát fordítaniuk a tudatos életvitelre. Ehhez próbáltunk meg támogatást adni.

  • Fő céljaink voltak: egészségtudatosabb munkatársak - dohányzásról való leszokás, testsúly csökkentés önkéntes alapon; közösségépítés (a programhoz külön online platformot nyitottunk), munkatársainkról való gondoskodás tudatosítása, munkáltatói hitelesség növelése (az Ensana szállodákban természeti erőforrások segítségével gyógyítjuk vendégeinket és nyújtunk egészségmegőrzést támogató szolgáltatásokat, ehhez tartottuk szükségesnek akár edukáció útján is segíteni munkatársainknak is elsajátítani az életmód formálás alapvető pilléreit.

  • • Felsővezetői döntés: a program költségei, erőforrás igénye és a saját szállodai szolgáltatásaink munkatársak felé történő megnyitása miatt szükséges volt nulladik lépésként egy felsővezetői elköteleződés és jóváhagyás.
    • A 4 hónapos program pontos megtervezése, projekt team alakítása szakterületi képviselőkkel (orvosok, gyógyászati szakemberek, séfek, PR-os, HR-es): az alap koncepció egy olyan színes program felépítése, melyben minden segítséget megadunk munkatársaink számára ahhoz, hogy változtatni tudjanak étkezési, sportolási szokásaikon, tudatos szintre emeljék és a mindennapokba építsék az egészségmegőrzést. Kifejezetten a belső szaktudásunkra szerettünk volna építkezni, melyet kiegészítettünk külső szakértő bevonásával.
    • A fő programpontok meghatározása, timeline: fontos szempont volt, hogy a budapesti és a vidéki lokációinkon ugyanaz a tartalom valósuljon meg, mindenki ugyanazt a támogatást kapja, ezért jellemzően párhuzamosan valósítottuk meg ezeket, de arra is volt példa, hogy előadást streameltünk. A változatosságot azzal biztosítottuk, hogy a rendszeres heti kiscsoportos sportolás mellé felváltva szerveztünk előadásokat és közös főzéseket, állapotfelmérő kezdő, valamint időközi orvosi vizsgálatot és konzultációt. Koncepció volt, hogy ezek maximum kéthetente megtörténjenek.
    • Kommunikációs felület és időközi apró ajándékok a motiváció fenntartásához: azonnal a programba való jelentkezés után külön közösséget hoztunk létre a céges belső kommunikációs felületünkön. Ezen a felületen keresztül hirdettünk eseményeket, osztottunk meg recepteket közös főzéseink után, minden héten adtunk hírt, vagy tettünk fel inspiráló gondolatokat, képeket a kollégák számára és számukra is lehetővé tettük, hogy posztoljanak, ha bármit meg szerettek volna osztani a többiekkel. A program kezdetekor apró egyedi ajándékot készítettünk a résztvevők számára, félúton pedig egy egészséges táplálkozással foglalkozó egyedi kiadvánnyal leptünk meg mindenkit.
    • Saját szolgáltatásaink közül kettőt elérhetővé tettünk a résztvevők számára. Így tudtuk biztosítani a folyamatos orvosi konzultáció lehetőségét, valamint edzőtermeink ingyenes használatát munkatársainknak.

  • • A pályázat leadásának időpontjában a program még zajlik, július közepén ér véget egy hivatalos záró orvosi konzultációval. Ezen a konzultáción kerül sor az utolsó testsúly mérésre is és az elért eredmények egyéni kiértékelésére.
    • Már a jelentkezők létszámát és aktivitását komoly eredményként könyveljük el, hiszen magunknak minimum 20 fő jelentkezését irányoztuk elő, ehhez képest közel 50 kollégánk kezdte meg az életmódváltást.
    • A programot elindító orvosi vizsgálatnak köszönhetően sikeresen szűrtünk ki két munkatársunk esetében is nem ismert betegséget és segítettük őket szakorvoshoz fordulni, azóta mindketten megkapták a megfelelő gyógyszeres terápiát.
    • A programban résztvevő munkatársaink folyamatosan beszámolnak arról, hogy jelentősen nőtt az az idő, amit sporttal töltenek, van olyan kollégánk, aki évtizedes kihagyás után tért vissza fiatalkori hobbijához, az asztaliteniszhez, és arra is van példa, hogy egy örök elégedetlen munkatársunkra érkeznek elismerő szavak, hogy mennyire megváltozott, mióta a programban vesz részt és 2 naponta úszni jár. Van olyan vezető kollégánk, aki a féléves eredmény beszámolójában megemlítette, hogy idén rátért az életmódváltás útjára, melyet személyes sikereként tart számon.
    • Az időközi orvosi vizsgálaton mindenki részt vett, orvosainknak motiváció és energiaszint növekedésről számoltak be, az eddig leadott súly eléri a kb 80 kg-ot.
    • Közösségek épültek és erősödtek, van olyan kisebb irodai területünk, ahonnan mindenki részt vesz a programban, csapatépítésként is tekintenek rá, külön kirándulások is szerveződnek, csoportos tornáink népszerűek, folyosói téma, ki, melyikre megy a héten, mint ahogy az is, ki, mit evett reggelire, ebédre.
    • Már most visszajelzéseket kapunk arra vonatkozóan, hogy a kezdeményezés hiánypótló és nagyon motiváló munkatársaink számára. Az extra és egyben térítésmentes lehetőségek növelik az elköteleződésüket a munkáltató felé.
    • A program elején rövid motivációs kérdőív kitöltésére kértük a résztvevőket, ahol a fittségüket, étkezési tudatosságukat, stressz – és motivációs szintjüket értékelték a kitöltők. A kérdőív visszamérésére júliusban, a program zárásakor kerül sor, így jelenleg csak szubjektív érzékelésünk van arról, hogy fittség és tudatosság terén komoly pozitív elmozdulás várható.

  • A projekt üzleti hatásának mérése nem volt célunk, ugyanakkor az alábbi lehetőségekkel számolunk:
    • A projekt megvalósítása több szinten járulhat hozzá vállalatunk működésének fejlesztéséhez, munkatársaink jóllétéhez és a vendégélmény javításához. Az egyik legfontosabb várt hatás a dolgozói elégedettség növekedése, melyet éves belső felmérésünkön keresztül mérünk. A munkatársak bevonása és motivációjuk növelése közvetlenül hat a fluktuáció csökkenésére, illetve az egészségtudatos szemlélet térnyerésével, reményeink szerint a betegszabadságok időtartama is mérséklődhet.
    • A program elősegíti a csapatmunka fejlődését, amely hatékonyabb együttműködést és jobb eredményeket hoz mindennapi működésünkben. A résztvevők fizikai és mentális állapotának javulása – például energikusabb, kiegyensúlyozottabb, mosolygósabb kollégák – nemcsak a munkahelyi légkört teszi kellemesebbé, hanem a vendégek által tapasztalt szolgáltatás minőségét is pozitívan befolyásolja, amely a vendégelégedettségi visszajelzésekben is tetten érhető.
    • Továbbá a projekt hozzájárulhat munkáltatói márkánk erősödéséhez: modern, felelős, emberközpontú szemléletet tükröz, amely vonzóbbá teszi cégünket a munkaerőpiacon. Emellett vállalati társadalmi felelősségvállalásunk (CSR) területén is pozitív előrelépést jelent, hiszen aktívan támogatjuk munkatársaink jóllétét saját erőforrásaink bevonásával.
    • Összességében a projekt komplex hatása révén növekszik a dolgozói elköteleződés, a vendégelégedettség és a vállalat hosszú távú versenyképessége is.

  • • Már a legelején szembesültünk vele, hogy a résztvevők, bár nagyon hálásak a programért, még több támogatást is szívesen vettek volna. Pl. az edzőterem használat mellé tanácsadás – erre idő közben sikerrel reagáltunk.
    • Egy ilyen, alapvetően belső motiváción alapuló program során a lelkesedés fenntartása komoly odafigyelést és ráfordítást igényel, gyorsan kiderült, hogy több erőforrásra lenne szükség ahhoz, hogy még élőbb legyen a mindennapokban. Tartalmilag többet is bele tudnánk tenni munkáltatói oldalról, ha nem munka mellett vállalták volna a projekt tagok.
    • Az edzőterem használat, mint juttatás nagyon vonzó, a program végével ennek „megszüntetése” rejt magában veszélyeket, fenntartása viszont sajnos egyelőre nem megoldható.
    • Szakmai előadások, anyagok komolyabb előkészítést igényelnek. (zajos piac, sok rossz információ)
    • Egyetlen dohányzásról leszokni kívánó résztvevőnk volt, egyéni heti orvosi konzultációval. Azonosítottuk, hogy számára hiányzik a csoport erő, illetve a téma komolyabb szakterületi tudást igényel, mint amivel rendelkezünk.
    • Sajnos nem igazán sikerült megszólítani azt a réteget munkatársaink közül, akiknek a leginkább szüksége lenne rá. (kevésbé tudatos munkatársak, vagy olyanok, akik számára anyagi nehézséget jelent eljutni sportolni, vagy megszerezni a szükséges tudást)

  • A program egyediségét és innovatív megközelítését az adja, hogy az Ensana saját gyógyító, egészségközpontú szemléletét ültette át a munkavállalói jóllét támogatásába. A szállodai infrastruktúra (pl. fürdők, mozgásterápiás terek) és a házon belüli szakértelem (orvosok, dietetikusok, wellness szakemberek) a dolgozók számára is elérhetővé vált, így egy valóban hiteles és fenntartható jólléti program valósult meg.
    A Vitalizálj velünk! program szervesen kapcsolódik a vállalat munkavállalói élmény központú HR stratégiájához, valamint az Ensana egészség központú szemléletéhez. Hiszünk benne, hogy a hosszú távon egészséges és elkötelezett munkatárs a szervezet legfontosabb erőforrása, valamint, hogy vendégeink és a munkatársaink jólléte kéz a kézben jár.

  • • A "Vitalizálj velünk!" program igazi csapatmunka eredménye. Nem jöhetett volna létre két támogató szállodaigazgató nélkül, akik a projekt szponzorai.
    • A megvalósításért orvosaink, gyógyászati-, PR -és HR vezetőink feleltek, mindannyian saját szakterületük tudását adták. A szakmai felügyeletet és tanácsadást orvosaink biztosították, az előadók kiválasztásáért gyógyászati vezetőink feleltek, a különböző események megszervezését, a lelkesedés fenntartását és a kommunikációt PR - és HR vezetőink vállalták magukra. A csoportos tornaórákat egészségügyi szakdolgozóink tartották, sportolási tanácsokat a gyógyászati területünk más szakembereitől kérhettek a résztvevők. A különböző termék, szakanyag és plakát megjelenéseinkkel kapcsolatban marketingesünk segítségét kértük.

  • A program rövid videós ismertetőjét google drive-on tudjuk megosztani, mivel nem publikálható youtube-on. A megnyitáshoz elméletileg nem kell külön engedély kérés, de amennyiben bármilyen probléma felmerülne, keressenek, legyenek kedvesek.

  • Danubius Hotels Zrt. (Ensana Thermal/Ensana Grand Margitsziget)

Leave a Reply