WELLBEING BY WAVEMAKER – A JÓLLÉT HULLÁMHOSSZÁN

Wavemaker Hungary Kft.


 

Mi a pályázatban bemutatott projekt / megoldás előzménye, oka? Milyen üzleti problémát akartok / akartatok megoldani vele? Milyen szükségletek hívták elő?

A Wavemaker Magyarország egyik vezető média és kreatív ügynöksége.
1. A tenderek, versenytársak, ügyféligények világa ez. A kiégés, hajszoltság, állandó készenlét és magas stressz a szakma velejárói.
2. Az iparág jellemzően olyan személyiségstruktúrákat vonz, akiket hajt a perfekcionizmus. A kiválóságra való törekvés motivációt ad, hogy tendereket és díjakat nyerjünk. A megmérettetések miatt nehéz leállni, megtalálni a saját határainkat. Ez könnyen az önkizsákmányolás spiráljához vezethet.
3. Az elmúlt évek utóhatásai sem felejthetők el, a lelki, mentális és fizikai felépülés hosszú és lassú lehet.

A wellbeing stratégiánkat ezen üzleti és szervezeti problémák hívták életre.

Írd le milyen vállalati környezetben, milyen céllal, milyen elvárások mentén indult el a nevezett HR-aktivitás. Amennyiben pontos célszámokat, KPI-okat (Key Performance Indicator) is meghatároztatok, írd le ezeket is!

Megújulásunk és vitalitásunk kulcskérdés.
1. A kifáradás, bizonytalanság élményre kell tudnunk megnyugtató válaszokat adni.
2. Az iparágunk és ügyfeleink adottságain nem tudunk változtatni, feladatunk a kollégáinkat reziliensebbé tenni.

A wellbeing és egészségtudatosság (testi, lelki és mentális) valós és megélt vállalati értékünk. Célunk, hogy a kollégáink tudatosságát, kíváncsiságát felkeltsük és kielégítsük, segítsük őket megtalálni és megtartani az egyensúlyt. Mindehhez változatos eszközöket, programokat biztosítunk.
Számunkra ez nem egy projekt, hanem életmód, 2023-ban pedig még kiemeltebbnek éreztük a fontosságát.

Írd le a HR-aktivitás pontos menetét! Milyen alapgondolatok mentén zajlott a megvalósítási stratégia kialakítása? Mi volt a stratégia, amivel a fenti célokat el kívántátok érni? Milyen lépésekben zajlott a megvalósítás?

Eltérő személyiségű kollégáink különböző jólléti igényeket fogalmaznak meg: a fiatalabb generáció számára kiemelt prioritást élvez a társasági élet, specialistáink még jobban szeretnének elmélyülni szakterületükben, míg családos munkatársainknak egyszerre több szerepben is helyt kell állniuk.
A wellbeing-mixünk széles palettát nyújt valamennyi igény számára.

WELLBEING A MINDENNAPI MŰKÖDÉSÜNKBEN
1. Fenntartható és egészséges vállalati és egyéni célkitűzések.
2. Mindennap egészséges reggeli és gyümölcs az irodában.
3. Ingyenes fitness lehetőség a közelben, irodai masszázs.
4. Széleskörű egészségügyi partnerség, félévente Health Week keretében szűrővizsgálatokat és egészségtudatosságot építő előadások (intoleranciák, allergiák, irodai ergonómia, immunrendszer erősítése, pszichológiai és stresszmenedzsment témakörökben).
5. Aktív és élménydús közösségi élet: 2 havonta informális események – teraszbulik, nyáron All Staff vitorlás nap, céges karácsony.
6. Családos kollégáinkat kiemelten támogatjuk: nyaranta 2-3 héten keresztül céges napközi, Mikulás buli – a Mikulás ügyfeleink gyermekeit sem felejti el, 4 és 6 órás munkarend a kisgyermekes anyukáinknak.
7. Kutyabarát iroda.
8. A kreatív energiáink megmozgatása: karácsony előtt adventi koszorúkészítés, húsvéti dekorációs workshop, élményfestés, taichi. Adventi koszorút minden évben küldünk ügyfeleinknek is.
9. Social media megjelenéseink: nem promóciós céllal, hanem mert munkáltatóként felelősséget érzünk aziránt, hogy még nagyobb láthatóságot kapjon a dolgozói jóllét témája.
10. Az idő a legdrágább erőforrásunk. Éppen ezért a mentális egészség világnapja, és az iskolakezdés napja alkalmából minden kollégánknak egy-egy extra szabadnapot adtunk, hogy családjával lehessen, és kedve szerint töltődhessen.

CÉLZOTT KIÉGÉS-MEGELŐZÉS, STRESSZKEZELÉS ÉS EGÉSZSÉGTUDATOSSÁG
1. Egyénként a saját mentális egészségünk számára és szervezetként is fontos tudatosan jelen lenni a környezetünkben. Félévente a teljes All Staff napunkon szakértők bevonásával a legfrissebb trendekkel, ügyekkel foglalkozunk.
1.1. 2022 ősz: ’Gazdálkodjunk okosan’: bánjunk ügyesebben a pénzügyi, energetikai, mentális és fizikai erőforrásainkkal.
1.2. 2023 tavasz: AI nap: a hype mögötti tények, teendők, szakmai inspiráció.
1.3. Online is elérhető programok, belső facilitátor csapat.
1.4. Az általunk levont tanulságokat másokkal is megosztjuk: ügyfelekkel, szakmai konferenciákon, partner workshopokon és LinkedInen.
2. Skill building tréningek:
2.1. Stresszmenedzsment, konfliktuskezelés és kommunikációs tréningek állnak kollégáink rendelkezésére.
2.2. Hoszabb távú, tapasztalat alapú programok.
2.3. Skill képzések, amik a munkavégzés minőségét javítják, hogy tartósan megkönnyítsük a kollégáink életét.
3. A coaching és pszichológiai támogatás minden dolgozónk számára elérhető.

Írd le milyen eredményeket értetek el a pályázati HR-aktivitással? Milyen volt a lebonyolítás fogadtatása szervezeten belül / kívül? Amennyiben meghatároztatok előre KPI-okat, mennyire sikerült ezeket teljesíteni? Milyen hatást gyakorolt az aktivitás a szervezetre? Milyen visszajelzések érkeztek az aktivitásokkal kapcsolatban? 

Minden rendelkezésünkre álló metrika alapján sikeres jólléti stratégiát építettünk fel. Emellett a kollégáktól érkező rengeteg pozitív visszajelzés, plusz ötlet és inspiráció pedig abban segítenek, hogy a jövőben tovább finomítsuk és bővítsük a programsorozatot.
1. Minden év végén egy jelképes kitűzővel díjazzuk azokat a kollégákat, akik társadalmi/szociális programban való részvétellel, belső szakmai vagy informális programok szervezésében aktív szerepet vállalnak, a jutalmuk pedig egy extra szabadnap.
2. Idén a három kategóriában összesen 70 kollégát hívhattunk ki a színpadra, ami a teljes vállalati létszámunk 50%-a, ez pedig 15%-os növekedést jelent year-on-year.
3. Tavalyhoz képest 34%-kal nőtt az alulról jövő program kezdeményezések száma, amelyeknek 90% feletti volt a megvalósítási aránya.
4. Egyértelműen látszik, hogy az extra szabadnap bevezetése és a receptív közeg megerősíti a résztvevőket, és ösztönzi a többi kollégát is. Sok beérkezett kezdeményezés megvalósítását már jövőre beütemeztük.
5. Az alulról jövő kezdeményezések megvalósítása egyértelműen növeli a kollégák bevonódását, személyes érték és ügy lesz belőlük, ami a munkavállalói elégedettségi értékeinket is növeli.

EREDMÉNYEK A SZÁMOK TÜKRÉBEN
1. KPI-ok a globális vállalati elégedettségi felmérésünk eredményeiből:
1.1. Az ügynökségünk NPS aránya 80%, ami 15%-kal magasabb, mint a globális átlag vállalatunknál. A tavalyi évhez képest pedig 5% emelkedést mutat.
1.2. Wellbeing értékünk 79%, ami 12%-kal több, mint a globális átlagunk.
1.2.1. Az ügynökségem elkötelezett a mentális egészségem iránt: 77% (19% plusz az átlaghoz képest)
1.2.2.Rugalmasan és hatékonyan tudom menedzselni a munka-magánélet egyensúlyt: 82% (8% plusz az átlaghoz képest)
2. A fluktuáció 2023-ban 16% volt, ami 2022-höz képest 7% csökkenés, miközben az iparági átlag 30% feletti.
3. Recruitment területen a dolgozói ajánlási programunk 200%-os növekedést ért el.

EREDMÉNYEK LÁTHATÓSÁGA
Házon belüli kezdeményezéseinknek, a téma fontosságának minden rendelkezésünkre álló fórumon hangot adunk:
1. HRPWR interjúnk a kiégés és wellbeing témában: https://hrpwr.hu/cikk/a-legfontosabb-amit-keresek-a-palyazatokban-hogy-mennyire-valodi-problemakat-definialnak
2. Kreatív Magazin cikk iparági stressz és kiégés témában: https://kreativ.hu/cikk/a-stressz-a-legfobb-kiegest-eloidezo-faktor
3. Kapcsolódó social mdia posztok Facebookon és Instagramon: https://www.instagram.com/p/CftcV0hIa3g/,
https://www.instagram.com/p/CjQa9QEI7ol/,
https://www.instagram.com/p/CkgXkGAITxS/
4. LinkedIn – átlagos organikus elérés: 800 impressions, átlagos engagement rate 6,5%. https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7115953841849741312,
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7062455084890152960https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7094691584494960643,

Írd le, milyen hatást gyakorol a projekt / megoldás az üzletmenetre? Milyen előnyökre tehet szert ezáltal a vállalat a piacon? 

Vállalati stabilitásra tett hatás:
1. Csökkent a betegségből adódó hiányzás, állományunk 11%-a volt mindössze táppénzen
2. A kiegyensúlyozott életmód lehetővé tette a munkavállalók számára, hogy hatékonyabban kezeljék a stresszhelyzeteket.
3. A kollégák hatékonyabbak lettek a munkavégzésben.
4. A wellbeing programok javították a munkahelyi hangulatot. A közösségi események, csoportos tevékenységek és egészségmegtartó programok erősítették a csapat-összetartozást.
5. Az ilyen típusú programok hozzájárultak a cég hosszútávú fenntarthatóságához, mivel az egészséges és elégedettebb munkavállalók hosszabb ideig maradnak a vállalatnál.
6. Vonzóbb munkáltatói márka: Az egészség és wellbeing iránti elkötelezettségünk egyedi, olyan USP, ami segít kollégáink megtartásában, valamint vonzóvá teszi a céget a tehetséges munkavállalók számára.

Az AI naphoz kapcsolódó konkrét üzleti hatás:
1. Az AI nap outputjaiból előadást tartottunk ügyfeleink és az iparág többi szereplője számára a NextM szakmai konferencián (2023 tavasz)
2. 2 stratégiai partnerünk felkért, hogy az All Staff nap know-how-ját osszuk meg velük, a szakmai output-ot 10 ügyfelünk számára elérhetővé tettük, valamint előadóinkkal közös programsorozatot készítettünk egy kulcsügyfelünk számára

Belső, proaktív szakmai aktivitásunk az ügynökségek közül is kiemel minket. Egyrészt társügynökségeinkkel megosztjuk state-of-the-art tudásunkat, ezáltal a szakmai diskurzus szervezői vagyunk, másrészt sokszínű és integrált tudásbázisunk a piacon is az elsők közt van.
Szívesen megosztjuk tapasztalatainkat, projektjeinket és kontaktjainkat is ügyfeleinkkel, így támogatni és inspirálni tudjuk őket a szűken vett szakmai területeinken túl is.
Emellett unikális, pilot és kreatív programok is létre tudnak jönni ezekből a kreatív beszélgetésekből. Nem utolsó sorban óriási érték, hogy stratégiai kapcsolatunk és trusted advisor szerepünk minden ilyen beszélgetéssel nő ügyfeleink között.
Ezek az eredmények együttesen növelik a Wavemaker versenyképességét a piacon, és erősítik csapatunk elkötelezettségét, elégedettségét és összetartozását.

Mi volt a legnagyobb kihívás a projekt során? Mit csinálnátok másképp? Mi volt a legnagyobb tanulság a projektből? 

A programok legnagyobb kihívását pont az jelentette, ami a wellbeing stratégiánk fő célja: hogyan tudják a kollégák megvalósítani, hogy a számukra vonzó programokon részt tudjanak venni valódi jelenléttel.
Az idei média és kreatív iparági stressz felmérés eredményei elkeserítőek voltak – ebben a szektorban sajnos könnyű kiégni – az ügyféligények, tenderek és rohanó hétköznapok, magas szakmai elvárások és állandó verseny állapotából nehéz kiszakadni, és sokszor mindset váltásra van szükség, hogy a testi, lelki és mentális egészségük előtérbe helyezését priorizálják, amíg még erre lehetőségük van.
A megelőzés a tűzoltás helyett olyan átkeretezés, ami pszichés korlátok átlépését jelenti sokaknál. Ezért is helyezünk jövőre még nagyobb hangsúlyt olyan pszichológiai előadásokra és praktikus energizáló gyakorlatok elsajátítására, amik egyrészt ezt a gondolkodási struktúrát árnyalják, másrészt gyorsan ható és egyből használható eszközt adnak kollégáinknak.
Minden programnál voltak, akik leterheltség miatt hagyták azt ki. Jövőre a kulcsprojektek időzítését alakítjuk át az éves és heti ciklusok kevésbé terhelt időszakai alapján, valamint még több online is elérhető programot tervezünk.

Mi az az EGY megkülönböztető jegy, amitől igazán sikeres lett a projekt?

Nagyon szerencsések vagyunk, hogy egy olyan vállalati kultúrában és értékrendben dolgozunk, amiben a magas minőségű munkavégzés elvárás, de a hozzá szükséges feltételek is adottak és támogatottak. Gulyás János CEO-nk személye hiteles és emberi, nem csak az ügyfelek igényeit kezeli nagy érzékenységgel, hanem a szervezetben dolgozó emberekét is, emellett pedig nagy kreatív szabadságot ad.
„Nem akkor kell elkezdeni gondolkodni, mit tehetünk, amikor már megjelennek a kiégés tünetei, hanem arra kell fókuszálnunk ezen a területen, hogyan tudjuk már sokkal korábban az embereket támogatni abban, hogy legyenek eszközeik arra, hogy ne jussanak el a kiégésig.”
Gulyás János, CEO

Az élhető munkahely megvalósítása számunkra nem projekt, hanem szemléletmód. Széles wellbeing-palettát kínálunk a különböző igényekre: vezetői tudatosság, képzések, tudásátadás, workshopok, mentális és fizikai egészséggel kapcsolatos programok, lazítás, szabadidő biztosítása, és a közös kikapcsolódást jelentő programok mind olyan lehetőségek, amelyek által különböző formában, de folyamatos és változatos figyelmet fordítunk a kiégés megelőzésére, a fenntartható terhelés megőrzésére.
„A kapitalizmus szekerét toljuk, ami rendben is van, de hogy a kereteken belül az ember hogyan van jelen, hogyan tud felelősséget vállalni másokért és elsősorban önmagáért, az az igazán fontos.”
Gulyás János, CEO

A kollégáink elkötelezettek, érzik, hogy róluk szólnak az aktivitások, alakíthatják és személyessé tehetik a programokat. Mi pedig odafigyelünk, megköszönjük és értékeljük a belefektetett energiát. Kötőerő ez, ami nem csak belül teremt érezhető értéket, hanem az ügyfelek felé is kisugárzik.

Nevezz meg a folyamatban részt vevő kollégákat. Írd le mit tett hozzá a folyamathoz!

– Gulyás János CEO és Jobbágy Balázs COO: hozzáállásukkal, és a pénzügyi keretek biztosításával is támogatják, hogy a wellbeing valóban munkahelyi életmód lehessen nálunk.
– A stratégiát, struktúrát és főbb projekteket a HR hozza létre, a menedzsmenttel való szoros együttműködésben: Németh Sarolta senior HR generalista, Erdődi Petra HR vezető.
– Az agency dayek szakmai megvalósításában Havasi Zoli chief strategy officerünk a lelkes partner.
– Minden programunk operatív létrejöttét a csodás back office csapatnak köszönhetjük: Fáskerti Ági, Partl Adri, Váradi Ági.
– A 70 proaktív és inspiráló kolléga.

Köszönjük!

Vissza