’MUTASD MEG ANYUNAK!’ – RENDHAGYÓ ANYÁK NAPJA A YETTEL HÁZBAN

Yettel Magyarország Zrt.


 

Mi a pályázatban bemutatott projekt / megoldás előzménye, oka? Milyen üzleti problémát akartok / akartatok megoldani vele? Milyen szükségletek hívták elő?

A Yettelnél legfőképp munkatársainkra vagyunk büszkék. Így egy olyan aktivitást kerestünk anyák napjára, mely rájuk irányítja a fókuszt és büszkévé teszi hozzátartozóikat azáltál, hogy bemutatja azt, hol dolgozunk, mivel töltik kollégáink a mindennapjaikat. A ’Mutasd meg Anyunak!’ anyák napi aktivitásunk a közös, minőségi időtöltésen túl employer branding céljainkat is támogatta. A rendezvényre elsősorban anyukákat vártunk, de az aktivitás más, közeli hozzátartozóknak is nyitott volt.

Írd le milyen vállalati környezetben, milyen céllal, milyen elvárások mentén indult el a nevezett HR-aktivitás. Amennyiben pontos célszámokat, KPI-okat (Key Performance Indicator) is meghatároztatok, írd le ezeket is! 

o Az eseményre kb. 30 anyukát vártuk.
o PR és employer branding megjelenést is szerettünk volna elérni a kezdeményezéssel.
o Kis költségvetés állt rendelkezésünkre, így egy eredeti ötletre volt szükségünk.
o Piackutatást is terveztünk az édesanyák irodában tett látogatására reflektálva a mai kor, illetve a régi idők munkahelye közti különbségről. Ennek az eredményeit a sajtóban terveztük publikálni.
o Engagement szempontból a teljes cégre szerettünk volna hatást gyakorolni.

Írd le a HR-aktivitás pontos menetét! Milyen alapgondolatok mentén zajlott a megvalósítási stratégia kialakítása? Mi volt a stratégia, amivel a fenti célokat el kívántátok érni? Milyen lépésekben zajlott a megvalósítás?

A Yettelnél igyekszünk kreatív módon megemlékezni a jeles napokról, így anyák napja közeledtével a HR, a PR, valamint a Belső kommunikációs csapat közös gondolkodásának eredményeképpen született meg a ’Mutasd meg Anyunak!’ nap ötlete.
1. A CEO-t megkértük, hogy készítsen egy rövid teaser videót az eseményről, amit a saját édesanyjával forgatott le otthoni környezetben. Ebben a videóban ő és az édesanyja is meghívta a kollégákat a rendezvényre.
2. Intranet cikkben is megosztottuk az eseményről szóló információkat, és regisztrációs linket küldtünk ki a kollégáknak.
3. Majd megosztottuk a nap teljes programját, hogy pontosan mivel készülünk az anyukáknak (hozzátartozóknak). Vezetett házbejárást szerveztünk fun facteket megosztva az irodáról, illetve közös családi fotózást. Kis ajándékcsomaggal is készültünk minden hozzánk látogatónak, valamint a kollégákkal egy köszöntő videót forgattunk, így az édesanyák már rögtön az esemény kezdetén, az első percekben videóüzenet formájában is találkozhattak gyermekükkel.
4. Logisztikailag is felkészültünk a vendégek fogadására (busztranszfer szervezése, ebéd biztosítása, további csapatok – pl. Facility – bevonása a projektbe, stb.).
5. Az eseményen egy megható videót forgattunk a kollégák megkérdezésével, amit később utókommunikációban használtunk mind belső, mind külső kommunikációban.
6. A Yettel Házban lévő étteremben egy ehhez kapcsolódó receptversenyt is rendeztünk ’Anyukám főztje’ néven: kollégáink előzetesen beküldhettek családi recepteket, melyek közül hármat aznap meg is kóstolhattak.
7. Az eseményen egy mini piackutatást is végeztünk: kíváncsiak voltunk, a szülők hány százaléka tudja pontosan, mivel foglalkozik a gyermeke, mik a főbb különbségek a mai kor, illetve a régi idők munkahelye között. A felmérés eredményeit később egy sajtóközleményben publikáltuk.
8. Utókommunikációban megosztottuk a rendezvényről készült képeket, videót, amit a karrier oldalainkon is közzétettünk.

Írd le milyen eredményeket értetek el a pályázati HR-aktivitással? Milyen volt a lebonyolítás fogadtatása szervezeten belül / kívül? Amennyiben meghatároztatok előre KPI-okat, mennyire sikerült ezeket teljesíteni? Milyen hatást gyakorolt az aktivitás a szervezetre? Milyen visszajelzések érkeztek az aktivitásokkal kapcsolatban?

o Az eseményre kb. 30 kolléga szüleit vártuk, ehhez képest közel háromszoros szorzóval zártuk létszámban a napot.
o Kis költségvetésből sikerült az év egyik legmeghatározóbb és legérzelmesebb eseményét megszerveznünk a Yettel Házban.
o A rendezvényen sikeresen lebonyolítottuk a tervezett piackutatást, melyen közel 100 résztvevőt kérdeztünk meg.
o A hipotézisünket, mely szerint szüleink kis százalékban tudják csak pontosan, mit csinálunk a munkahelyünkön, az eseményen készült kérdőív eredményei is megerősítették. Ezekből később sajtómegjelenéseink is születtek.
o Nem hagyományos megjelenésre is volt példa: a hírt lehozta a Kreatív hírlevele is, ill. Koi Tamás a saját Fb hírfolyamában osztotta meg a videónkat „Employer branding at its best” kommenttel.
o Rengeteg kolléga – nemcsak a résztvevők, de az esemény szemlélői közül is – úgy nyilatkozott, hogy jövőre (is) szívesen elhozná az édesanyját egy közösen töltött napra a Yettel Házba.
o Az egyik legnagyobb eredményünk, melyekre igazán büszkék vagyunk a szóbeli visszajelzések és azok az érzelmes, megható pillanatok voltak, amelynek részesei lehettünk az iroda falaink belül, bizonyítva, hogy a Yettelnél valóban fontos, hogy kollégáink kibontakozhassanak.

Írd le, milyen hatást gyakorol a projekt / megoldás az üzletmenetre? Milyen előnyökre tehet szert ezáltal a vállalat a piacon?

Ennyire emocionális napot nem tapasztaltunk még korábban a Yettel Ház falai között: anyukák, nagymamák és gyermekeik, azaz a kollégáink csillogó szemekkel voltak jelen az eseményen, ami a rendezvényt követően is hatással volt a munkatársakra. Pár terület – a rendezvényt követően – saját szervezésben, spontán módon meginvitálta az anyukákat, hogy részletesebben is beszéljenek a kollégák itteni feladatairól.

Egy biztos: az utóbbi évek legemlékezetesebb napját sikerült elhoznunk, amihez valójában nem kellett semmi extra, csupán annyi, hogy teret engedjünk annak, hogy kollégáink ne csak kollégák, de újra gyerekek, lányok, fiúk lehessenek és megélhessék családi szerepeiket is a Yettel falain belül. Munkatársaink a saját social media felületeiken osztottak meg fotókat a rendezvényről, büszkén megmutatva édesanyjukat, ill. munkahelyüket. A felsővezetésünk tagjai közül hárman is aktívan részt vettek a rendezvényen hozzátartozóikkal együtt.

Úgy tapasztaltuk, hogy az esemény employer brandingben egyedülálló és hiánypótló volt a hazai piacon, hiszen a lefolytatott kutatásunkból kiderült, minden harmadik anyuka csupán nagyjából tudja, mivel foglalkozik gyermeke. A nap maximálisan támogatta vállalati kultúránkat és munkáltatói értékígéretünket, mely szerint a Yettel teret biztosít szerepeink megélésére, olyan hely, ahol önmagunk lehetünk.

Mi volt a legnagyobb kihívás a projekt során? Mit csinálnátok másképp? Mi volt a legnagyobb tanulság a projektből? 

Csapaton belül, ill. később a felsővezetésben a projekt már a kezdetektől nagyfokú támogatottságra talált, így minden segítséget megkaptunk az eseményhez.
A projekt egyedüli nehézsége az volt, hogy a szervezés kezdetén nem tudtuk megjósolni a rendezvény várható sikerességét, sok tényezőtől függött a dolog: vajon a kollégáink napi feladatai közé belefér-e, hogy 1 napot ennek az eseménynek szenteljenek? Mennyire lesznek nyitottak az édesanyák arra, hogy egészen Törökbálintig utazzanak? Nem keltünk-e rossz érzést azokban, akiknek sajnálatos módon már nem tudnak jelen lenni a szüleik?
Sok kérdés vetődött fel bennünk, igyekeztünk az eseményt a legnagyobb odafigyeléssel és érzékenységgel kezelni. Abban biztosak voltunk, hogy ha csak 3 anyukáért is rendezzük majd meg a napot, akkor is megéri minden percét. A folytatást illetően akadnak még kihívások: hogyan tudjuk átalakítani a napot úgy, hogy azoknak, akik már voltak nálunk tavaly, ebben az évben is újdonsággal tudjon szolgálni a rendezvény.

Mi az az EGY megkülönböztető jegy, amitől igazán sikeres lett a projekt?

A projekt sikere talán a nem hétköznapiságában és egy alapvető emberi jellemvonásban rejlik: szeretünk megosztani dolgokat azokkal, akiket szeretünk.
Felnőtt fejjel nem szokványos, hogy édesanyánkat visszük be a munkahelyünkre, pedig az érzelmi kapocs az egyik legerősebb feléjük. Szeretnénk megosztani velük a mindennapjainkat, aminek a munkahelyünk is jelentős része, kiváltképp, ha erre büszkék is vagyunk. Sokszor csak elmesélni tudjuk a munkánkkal kapcsolatos történéseket, de ezek a történések most valódi tapasztalássá váltak.

Nevezz meg a folyamatban részt vevő kollégákat. Írd le mit tett hozzá a folyamathoz!

Peter Gazik – CEO
Mészáros Attila – Vállalati kommunikációs igazgató
Szalai Enikő – CHRO
Bratinka Zsolt – HR oldalról támogatta a projektet, a receptverseny életre hívója
Bíró Borbála – az esemény főszervezője, PR oldalról bonyolította a kutatást
Zajacz Krisztina – rendezvényszervező, a nap lebonyolításában vállalt szerepet
Sarkantyu Zsófia – belső kommunikációs oldalról az esemény főszervezője
Gróf András, Páhi Sándor, Véghné Széki Ágnes – Facility oldalról segítették vendégeik házbejárását

Vissza